Avatar billede Rotn Novice
26. marts 2015 - 14:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort ?

Hej Eksperter.

Jeg har en PC som jeg godt kunne tænke mig at sætte et godt gamer grafikkort i.

Strømforsyningen er kun på 280W og har set at f.eks et geforce GTX 970 kræver en 500W strømforsyning.

Så hvilket kort ville i montere i denne maskine som jeg vedhæfter et billede af motherboardet her:
https://greenlinedk.s3.amazonaws.com/files/IMG_0373.JPG

og jeg har ikke umiddelbart mange strømkabler ledige i boardet, så hvad gør jeg der også?
Avatar billede Slater Ekspert
26. marts 2015 - 14:12 #1
Du får ikke ret meget grafikkort som kan køre ordentligt med 280 W. Slet ikke eftersom du sandsynligvis ikke har de 6- og 8-pin udgange, som de fleste nyere kort kræver. Der vil du nok få brug for en ny PSU også - men det er også noget af det nemmeste af skifte i en computer, og koster ikke særlig meget.

Men må vi høre hvad resten af din hardware er? Jeg kan ikke helt læse noget af teksten.

Umiddelbart synes jeg også, det ser ud som om din PCI-Express port sidder for tæt på dine RAM-porte. Jeg ville være bekymret for om et grafikkort overhovedet kan være der.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2015 - 14:16 #2
Sæt en kraftigere psu  i den
Den er dyrere med 1000 watt men den kan genbruges i den næste pc
Du skal bruge en der større til 970 kort
Avatar billede Rotn Novice
26. marts 2015 - 14:22 #3
Jeg tror umiddelbart at du har ret mht. pladsmangel osv. i forhold til nyt grafikkort Viperine. det var et lille kort som sad i før og det kunne knap nok være der.

Så med en stort set umulig ombygning er jeg nok kommet frem til at jeg skal have en ny PC inden jeg bruger for mange penge på noget som ikke kan lade sig gøre.

Så hvilken GamerPC ville i istedet for købe til omkring 8000kr? Gerne med Geforce GX970 og SSD harddisk? :)
Avatar billede Rotn Novice
27. marts 2015 - 14:21 #4
Har fundet en - tak for hjælpen :)