Avatar billede lusodana Seniormester
26. marts 2015 - 15:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PC tuneup og deslige

Jeg har været igennem mange tråde angående dette emne, men næsten alle kredser omkring om de virker efter hensigt, eller om de er spild af penge.

Jeg har AVG PC Tuneup installeret på min HP EliteBook 8730w som kører med Windows 7 64 bits. Udover de andre udmærkede behandling af sagen, kunne jeg tænke at høre fra én af ekspertens "ekspert", om sådanne programmer flere ulemper end fordele/ulemper.

Jeg har oplivet at jeg flere gang har været nødsaget til at foretage en gendannelse til en tidligere tidspunk, men ikke lykkedes. Jeg har nogle gang været nødt til at start maskinen i sikkerhedstilstand for at lave en gendannelse. Mange gang lykkedes eller ikke.

Kan det tænkes at PC Tuneups behandling af registret eller/og at det er blevet foretaget en defragmentering?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2015 - 16:13 #1
Der er forskellige meninger om lige disse programmer.
Der er kun nogle få jeg har fået tillid til gennem årene, jeg har brugt computer.
Det er alle programmer der ikke har fået min pc til at bukke under på noget tidspunkt, fordi der er blevet fjernet noget der ikke skulle være fjernet.

Renseprogrammer:
CCleaner
Privazer
og JV 16 Power Tool (tror jeg det hed) Brugte det på min XP maskine før jeg opgraderede.

Malware og adware scannere:
Malwarebytes
AdwCleaner.

Alle disse programmer har virket fint for mig.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2015 - 07:42 #2
TuneUp er det værste bras
Avatar billede lusodana Seniormester
27. marts 2015 - 08:05 #3
Når man kommer med en sådan udtalelse skal man begrunde den med fakta.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2015 - 05:52 #4
den gør computeren sløv, den er dårligere end andre lign., den forsøger at blive liggende selvom du fjerner den.. og den bundles med andre ting som crapware, uden du ved det før du ser den er kommet ind.
Avatar billede lusodana Seniormester
28. marts 2015 - 07:25 #5
Tak for det.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2015 - 07:46 #6
Velbekomme. Men hvorfor tager du point tilbage??

Du har fået svar på dit spørgsmål og burde uddele point for hjælpen.

Er der ikke lagt svar du kan lukke med fra den hjælp du har fået beder du om svar du lukker med. På den måde kan man se hvad løsningen var i tråden.
Du kan ikke tildele flere point i tråden her.
Avatar billede lusodana Seniormester
28. marts 2015 - 09:13 #7
Det var ikke med villige og det skyldes simpelthen, at jeg ikke rigtig ved hvordan det, med pointgivning, fungere.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2015 - 09:23 #8
Ok.
Du får lige en vejledning her til næste gang :-)

Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
30. marts 2015 - 08:08 #9
#7 Er fuldstændig enig i, at pointsystemet her på Eksperten ikke er verdens mest brugervenlige og logiske. Men du har nu allerede én gang fået en vejledning i lukning af spørgsmål ;-)

http://www.eksperten.dk/spm/997486
Avatar billede lusodana Seniormester
30. marts 2015 - 09:04 #10
Glæder mig du er enig med mig. Det er også rigtig nok, som du viser mig, at jeg tidligere har fået en vejledning om hvordan man lukker et spørgsmål. Nu er jeg 75 år og, da man ikke bruger forumet hver dag, kan man let glemme det. Nu har jeg gemt den link du sendt og lad os se om jeg husker til en anden gang; ellers bliver jeg nødt til at lade være med at stille flere spørgsmål for ikke at blive skaldet ud :-(
Avatar billede MADOlsen Forsker
30. marts 2015 - 09:19 #11
Du skal endelig blive ved med at stille spørgsmål, når du har brug for det! Det med pointgivningen skal vi nok finde ud af - og ellers spørger du bare igen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2015 - 09:25 #12
#10 Det vigtigste her er vi kan hjælpe dig med de problemer du får.
Point kan man kun bruge til at lokalisere hvilken løsning der blev brugt i tråden.
Overhoved ikke andet.
Så vi ser da frem til at kunne hjælpe dig en anden gang :-)
Avatar billede lusodana Seniormester
30. marts 2015 - 09:38 #13
Det glæder mig, tak :-)
Problemer har man altid og tvivl har man heldigvis også; de sidste er det godt hat have - det viser at man søger og vil lære :-)