Avatar billede kimeast Juniormester
26. marts 2015 - 16:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vil slette Genoprettelsespartiono EFI partition, man kan ikke

Hej alle.
Den disk om disse 2 partitioner er på, er taget UD fra den originale maskine og over på en anden, som SLAVE. Ikke noget problem i det, udover, at der er to "usynlige" partitoner, som jeg vil have væk.  FORMAT D lader dem være. FORMAT i diskhåndtering kan jeg så ikke med disse to.

Og hvordan får man så nulstillet ALT på disk D: ???

MvH
Kim
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2015 - 17:09 #1
Du kan gøre det med MiniTool Partition wizard (gratis).
Den funktion som hedder Wipe disk. Den som hedder Quick er nok.
Men afhængig af diskens størrelse, tager det lang tid. Men hvis disken er inddelt i partitioner, kan du jo nøjes med at overskrive den partition, hvor på EFI partitionen ligger.
http://www.minitool.com/
Avatar billede kimeast Juniormester
26. marts 2015 - 17:53 #2
Det virker ikke. De 2 partitioner er så mega skjulte, at selvom de er væk ved WIPEDISK , kommer de igen efter genstart..
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2015 - 18:18 #3
Ok jeg har ikke selv prøvet den, brugte Paragon, men den skal købes.
Prøv i stedet Hardwipe - Whipe drive, i venstre side.
http://www.hardwipe.com/
Avatar billede kimeast Juniormester
26. marts 2015 - 20:45 #4
Ork ja, nu skete der det, at de to partitioner nu er helt væk, skjulte nærmest, idet den samlede datamængde nu er 931MB, på en 1GB HD. Så de er der, selvom de ikke er der...  hæh.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2015 - 20:55 #5
Jeg tror nu at disken er ren. 1GB HDD viser aldrig 1GB men mindre, så det er sikkert i orden.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2015 - 23:08 #6
Ps. 1GB HDD findes ikke, så du mener vel en partition på 1GB?
27. marts 2015 - 06:22 #7
Hvordan 'ser' du Harddisken ?
Skal vi gætte på i en WIN7 PC    ;-)

Diskhåndteringen !!!
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2015 - 10:27 #8
Glem #5 :-)
Avatar billede kimeast Juniormester
10. april 2015 - 17:10 #9
Til #6.. Jada, det er en , eller to, partitioner, vi har gang i. De er usynlige, måske helt væk..

Til #7..  Ja, både i WIN7 og WIN8.1 (to forskellige maskiner hvor jeg så flytter HD over), kom de samme problemer. Men ligegyldigt nu. De er usynlige i hvert fald nu..

Hvem vil ha points?
Avatar billede kimeast Juniormester
26. april 2015 - 14:41 #10
Lukker ned