Avatar billede viggo123 Nybegynder
26. marts 2015 - 20:23 Der er 5 kommentarer

computer lukker kort efter opstart og melder Overclocking failed!

jeg har haft dette problem i et halvt år nu og det bliver langsom værre. problemet er at når jeg starter pcen kører den 5 - 10 sek. hvorefter den lukker ned. der går kort tid så tænder den selv igen og slukker dette kan kan den gøre et par gange og så fungere den fint igen. en gang i mellem kommer fejlen så under opstart: Overclocking failed! hvad kan det dog være? nogen der har haft samme problem?

mit system er følgende:
processor: intel core i7-2600k cpu 3.40 GHz
ram:8,00 GB
bundkort: asus sabertooth z77
grafikkort: msi GTX 760 twin frozer IV
power supply: energon 750 W
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2015 - 20:31 #1
<ironi>når den kun har haft problem i et halvt år, hvorfor så reagere på det nu</ironi>
Er maskinen overclocked? Hvis ja, så lad være med det - hvis nej, så er der nok en fejl i timingen (fx ram). Efter nogle genstarter går den ned i hastighed til noget, som den rent faktisk kan køre, og så virker den. Prøv med i bios at vælge default-data, og se hvad der så sker.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2015 - 07:39 #2
enig.
slå overclock fra.
den kan ikke klare det og smelter sammen.
Avatar billede martens Guru
27. marts 2015 - 08:02 #3
Har du "pillet" i BIOS... ?

Vælg DEFAULT-settings... alt andet kan IKKE svare sig på sigt...
Avatar billede viggo123 Nybegynder
13. maj 2015 - 22:14 #4
Jeg har forsøgt med ændring af BIOS men det sker stadig og uden overclocking er der visse spil der simpelthen ikke virker. Bundkortet er så også snart 4 år.
Avatar billede viggo123 Nybegynder
14. maj 2015 - 18:53 #5
Har ændret BIOS til default men den gør det stadig? Hvad med ram? Kunne det være bundkortet det er 4 år efterhånden.