Avatar billede kizz71 Novice
26. marts 2015 - 20:27 Der er 4 kommentarer

SSD disk skifter imellem link hastighed 1,5 og 3gbit

Har en Mac mini late 2009 med Nvidia MCP79 AHCI controller og har læst en del om denne og problemer med at den springer på Sata 1 hastighed ved visse ssd diske.Det gør min også med en Crusial C300 64gb ssd,men det mærkelige er at det virker lidt tilfældigt f.eks gør den det ved genstart og indimellem pludseligt af sig selv,hvis jeg tjekker systemoplysninger.Det ene øjeblik er den 1,5 og det andet 3gbit,genstart eller ej ? Er der andre der har oplevet dette og evt kender en løsning ? Jeg har tænkt mig at købe en Crusial MX100 256gb og vil også høre om nogen har teste denne med ovenstående Mac ?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2015 - 21:13 #1
"Er der andre der har oplevet dette" du skriver jo selv tidligere, at du har læst om andre, der har problemet - så det er der jo nok.
Hvad med at købe en, hvor du har læst, at det virker 100%. Nogen må da have skiftet og været glade for det.
Du slår lige ned på en model, som du ville købe i stedet - hvorfor ikke bare være åben og skrive, at du vil købe noget, der virker... Ellers kommer du jo med 500 spørgsmål om enkeltmodeller.
Avatar billede kizz71 Novice
26. marts 2015 - 21:36 #2
Det var da den mest uintelligente og dumsmarte kommentar jeg længe har læst og så på et forum man kalder "eksperten" ?
Nå,men du siger jo ingenting,så nu skal jeg skære det ud for dig.
Jeg spørger jo næppe,hvis jeg havde læst mig frem til at denne specifikke disk fungerer 100% med link hastighed på 3gbit.Mange af de ting man kan læse rundt om er jo nogle år gamle,så der burde jo have sket en udvikling og de værste børnesygdomme burde være udryddet.

Du slår lige ned på en model, som du ville købe i stedet - hvorfor ikke bare være åben og skrive, at du vil købe noget, der virker... Ellers kommer du jo med 500 spørgsmål om enkeltmodeller.

Har du drukket af natpotten eller hvad ?
Avatar billede Blueeyez Mester
26. marts 2015 - 22:52 #3
Måske denne tråd kan hjælpe dig på vej: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1696760

Iøvrigt er vi frivillige der hjælper, så hold lige en god tone.. Ellers bør du ikke forvente at folk vil hjælpe dig fremover!
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2015 - 07:38 #4
det er bare noget L**** og du kan reelt ikke gøre andet end at se om du kan opdatere dens firmware, og se om det hjælper.