Avatar billede thenuttyproffessor Nybegynder
27. marts 2015 - 10:09 Der er 7 kommentarer

Max. RAM i HP Proliant DL380 G4

Er der nogen der har praktisk erfaring med hvor meget RAM man kan installere i en HP Proliant DL380 G4? I følge HP's hjemmeside kan man max. montere 6 stk. 2 GB moduler, men på www.amazon.com sælges der 4x4GB, som påstås at kunne anvendes i en G4.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. marts 2015 - 10:15 #1
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/ap/DL380G4_v37.PDF

Der nævner de at der kan være 12 GB.
Side 3, Standard features
Avatar billede Blueeyez Mester
27. marts 2015 - 10:22 #2
Kan heller ikke læse mig til at deres BIOS giver mulighed for flere ram, så jeg tvivler på den acceptere mere end 12 GB.. (Man kan nok godt installere mere, men tvivler på du kan bruge/se de ekstra ram)
Avatar billede thenuttyproffessor Nybegynder
27. marts 2015 - 10:22 #3
Tak, synes selv dét svar fremgik af mit indlæg.
Det jeg mente var, om der var nogen der havde praktisk erfaring med at installere mere RAM.
http://www.amazon.com/Memory-Proliant-Dl380-Server-Register/dp/B00EPPRDRY
Avatar billede thenuttyproffessor Nybegynder
27. marts 2015 - 10:35 #4
Og BIOS opdateringerne på HP's hjemmeside nævner heller ikke noget omkring en udvidelse af RAM mængden (har checket historikken).
:(
Avatar billede smaakagemorten Nybegynder
27. marts 2015 - 11:33 #5
JEg har det sådan at hvis producenten fortæller at den kan udnytte 12 gb, så må den jo kunne det, jeg har dog ikke erfaring med den der computer, men har før gjort det på andre computere :)
Avatar billede Blueeyez Mester
27. marts 2015 - 12:13 #6
Når HP nævner 12 GB, så er det nok max kapaciteten, men hvorfor ringer du ikke bare til HP Danmark?
Min praktiske erfaring er at en maskine ikke kan mere end hvad producenten skriver og når det heller ikke fremgår i BIOS om den pludseligt kan bruge flere ram, så tvivler jeg kraftigt, men ring til HP Danmark og spørg..
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2015 - 16:22 #7
Der står intet om her http://support.hp.com/us-en/document/c00374943 at man kan bruge ram moduler der er større end 2 gb, som du også selv er inde på i indledningen