Avatar billede sigyn Seniormester
27. marts 2015 - 10:52 Der er 6 kommentarer

Sideskift efter gruppefod, undtagen den sidste

Jeg har flere access rapporter, hvor jeg har et sideskifte efter en gruppefod. Hvordan undgår jeg, at den laver det sidste sideskifte, så jeg ikke får en tom side, når der ikke er nogen rapportfod. Noget VBA formoder jeg, men lige hvordan ?
Avatar billede fdata Forsker
29. marts 2015 - 18:29 #1
Har lige testet med en lille tabel med tilhørende rapport - og her kommer ikke sideskift efter sidste side.

Min fremgangsmåde:
Oprettet gruppefod på et af felterne og under "Gruppering, sortering og total" specificeret at gruppen skulle være med gruppefodssektion. I gruppefodssektions egenskabsark / TvungetSideskift har jeg valgt Efter sektion.
Har du gjort det samme?
Avatar billede sigyn Seniormester
30. marts 2015 - 11:46 #2
Det er lige præcis det jeg har. Og i den rapport jeg har fremme lige nu, er der kun en gruppefod. Gruppefoden er ikke tom, den skal med i rapporten. Rapporten fylder 16 sider i sin fulde længde, hvis jeg ikke sætter et filter på. Side 16 er bare blank.
Hvis jeg sætter et filter på, fylder den egentlig kun én side, men igen, jeg får to, og side 2 er blank
Avatar billede fdata Forsker
31. marts 2015 - 22:31 #3
Mystisk.
Og du er sikker på at du ikke har fået sat et sideskift-tegn i sidefoden?

Har du mulighed for at danne en lille testbase indeholdende rapporten, som du kan sende på <eksperten snabelting f-data.dk>?
Avatar billede sigyn Seniormester
01. april 2015 - 10:25 #4
Sender en lille testdatabase :-)
Avatar billede fdata Forsker
07. april 2015 - 14:54 #5
Database modtaget.
Fejlen kan ikke reproduceres.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
10. september 2015 - 14:02 #6
er det ikke et spørgsmål om der er en rapportfod.
Jeg oplever, at rapportfoden kommer alene på sidste side, hvis du har sideskift efter på en gruppefod.
Jeg løser det ved at lave sideskift før på et gruppehoved