Avatar billede nanna31 Praktikant
27. marts 2015 - 21:24 Der er 4 kommentarer

Resampling og Anti Alias i CS6

Jeg har brug for at skalere nogle geomatriske figurer, uden at de bliver anti aliased. Jeg plejer at vælge Preferences / Generel / Image Interpolation / Nearest Neighbor, men det fungerer tilsyneladende ikke i CS6?

Det må da kunne lade sig gøre?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. marts 2015 - 11:21 #1
Jeg kobler mig på denne tråd for at følge med som passiv tilskuer.
I CS5 virker de forskellige indstillinger for interpolation nemlig perfekt efter hensigten.
Ud fra dine tidligere indlæg kan jeg se, at du arbejder på professionelt niveau, så jeg udelukker brugerfejl.
En fejl i din installation eller en CS6-særhed?
Avatar billede prodic Mester
28. marts 2015 - 17:32 #2
Husk at du i CS6 også har mulighed for at vælge Interpolation med Transform-værktøjet.
Når du skalerer dit objekt med ctrl+t vil du i topmenuen have muligheden ude til højre. Per default står den til Bicubic uafhængig af din setting i Preferences.

Preferences-indstillingen påvirker - så vidt jeg husker - primært Interpolations-indstillingen under Image Size.
Avatar billede nanna31 Praktikant
05. april 2015 - 22:21 #3
Prodic, tak for svaret. Interpolations-indstillingen i topmenuen fungerer perfekt, den havde jeg simpelthen ikke set.
Avatar billede nanna31 Praktikant
05. april 2015 - 22:22 #4
Hvordan får du dine points?