Avatar billede RasmusJust Nybegynder
28. marts 2015 - 09:08 Der er 9 kommentarer

Min computer gider ikke bruge skærme

Fornyligt er min computer stoppet med at acceptere skærme... Dette problem plejer at ordne sig af sig selv, men nu er det blevet virkelig irriterende...

Jeg har testet med en anden skærm og den virker heller ikke. Jeg har også sat skærmene til en anden computer, her virker de helt fint. Derfor kan jeg konkludere at det har noget med computeren at gøre.

Jeg har prøvet alle tre skærmstik på computeren men ingen af dem virker.

Jeg har brugt både DVI og VGA, dog har computeren kun DVI input men jeg har alligevel prøvet med det VGA kabel med en adapter for enden.

Jeg har prøvet alt jeg kan komme i tanke om men intet har virket.

Jeg håber i kloge hoveder kan hjælpe

Mvh Rasmus
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2015 - 09:37 #1
Hej Rasmus.
Og du kan ikke skifte skærm ved at bruge Windows tast+P ?
Her kan man normalt vælge om det ken er pc der skal bruges eller projektor.
Avatar billede RasmusJust Nybegynder
28. marts 2015 - 11:36 #2
Jeg har prøvet med begge skærme tilsluttet og beggeto enkelt vis, Windows knap+P gør intet.
Kan det have noget med mit videokort at gøre?

Problemet her har stået på i lang tid, jeg har bare altid været i stand til at ordne det ved at slukke og tænde computeren... Men nu er det helt galt og intet jeg har prøvet virker
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2015 - 13:12 #3
Formoderdet er en stationær vi taler om?

Prøv at tjekke forbindelserne inde på grafik kortet om de sidder ordentligt fast. Tjek også generelt hvordan computeren ser ud indvendigt. Er den meget snavset?

PS Har den både onboard og ekstern grafik?
Kører den med Extern er det normale at onboard er deaktiveret i bios. Skal du køre med begge kort, skal man så aktivere det. Det har jeg dog ikke nogen erfaring med.
Avatar billede RasmusJust Nybegynder
28. marts 2015 - 13:59 #4
Ja det er en stationær computer :)

Forbindelsen virker til at side fast men ja den er meget støvet indeni.

Jeg har både onboard og externt grafik, men jeg bruger kun det externe kort (det externe har 2 DVI porte så det er derfor jeg kan have 2 skærme til samtidig)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2015 - 17:05 #5
Kan måske frygte at grafik kortet her bukket under, fordi det har kørt varmt.

Du bør rense din pc for snavs:
http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/rens_taern.htm

Prøv evt at udtage grafik kortet og rens kontaktflederne der skal puttes ned i bundkortet med isopropylalkohol på en vatpind og lad det tørre ind.
Rens omhyggeligt med en støvsuger ved bundkortet så der bkliver rent, og prøv at montere kortet igen.
Jeg kan ikke love dig noget som helst, men det er et forsøg.

Husk alt spænding af computeren og tryk lige på startknappen før du roder inde i den.
Avatar billede RasmusJust Nybegynder
28. marts 2015 - 21:52 #6
Mange tak for hjælpen, jeg vil kigge på det snarest muligt og melde tilbage om det har virket :)
Avatar billede jokkejensen Novice
30. marts 2015 - 19:36 #7
enig med 220661, prøv at disable onboard gfx i bios. Får du derefter standard error ét langt beep, efterfulgt af 3 korte, så er dit gfx i probz.
Avatar billede RasmusJust Nybegynder
16. april 2015 - 20:46 #8
Efter en masse try and error så har jeg fundet ud af at det er mit grafikkort der er restet...

Tak fot alle svarene (y)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2015 - 21:47 #9
Velbekomme.