Avatar billede michael2690 Nybegynder
28. marts 2015 - 12:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug VPN client uden for hjemmets router.

Jeg har en asus RT-AC68U router, som er connected til en VPN client. (ipvanish som tillader maks. 2 connections samtidig)

Derfor kunne jeg godt tænke mig alle alle husstandens mobiler osv. bruger VPN forbindelsen når vi er væk fra vores egen wifi forbindelse.

Eks. Når vi bruger 4g dataforbindelse på mobilen, vil jeg have den til at connecte til min egen router, som så bruger Ipvanish VPN

Er det muligt?

Routeren giver mulighed for at oprette en VPN server. Ved ikke om det kan virke/bruges?
Jeg har en win7 server kørende derhjemme, hvis det kunne afhjælpe problemet med noget software der kunne gøre det?

VH Michael
Avatar billede komputerdk Mester
30. marts 2015 - 11:26 #1
Det virker måske lidt bøvlet at dine mobiler skal

Mobil > VPN via mobilnet > din router > VPN > VPN host > Internet

hvis din mobil > VPN host > internet

Det eneste jeg lige kan se fordelen er at du kan dele din IP vanish (kender den ikke lige) connection, så du ikke skal have flere clienter i dit abonnement - omvendt kræver det også en del båndbredde hjemme.. Omvendt ved jeg ikke om routeren bruger VPN klient delen når du bruger VPN serveren.

http://www.asus.com/us/support/Knowledge-searchV2/?keyword=ASUSWRT%20VPN

Anyway - alt efter hvilken mobil du har, så skal du sætte VPNen op på den ..

Hvis du har dynamisk IP, så skal du nok sætte noget DDNS (dynamisk navneserver)

hvorfor er det lige du vil bruge VPN på mobilen ?
Avatar billede michael2690 Nybegynder
02. april 2015 - 11:49 #2
Hej, jeg har prøvet at lave en vpn server på routeren også, men det virker ikke. Det kan nok ikke lade sig gøre som du siger at køre en server som viderstiller til en client på samme routere. Jeg tror det nemmeste i min situation er at køre en vpn server på min windows server til at forbinde til vores mobiler. Jeg har en 50/50 forbindelse, så jeg har nok båndbredde.

Ellers kan jeg prøve at opgradere firmwaren til en dd-wrt. Det kan være det kan lade sig gøre?
Avatar billede komputerdk Mester
02. april 2015 - 14:43 #3
Prøv at slå ipvanish fra for at være sikker på din von server virker

Har du andet udstyr sat til (en router fra internet udbyderen) , for så skal du nok lave noget dmz til asus'en.
Avatar billede michael2690 Nybegynder
27. maj 2015 - 10:20 #4
Jeg fik det til at virke med openVPN, men internethastigheden og responstiden blev alt for langsomt igennem de to vpn forbindelser samtidigt.

Du må gerne smide et svar, så får du point for hjælpen

VH Michael
Avatar billede michael2690 Nybegynder
26. juni 2015 - 10:23 #5
Jeg lukker tråden