Avatar billede hcichosz Praktikant
28. marts 2015 - 14:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Link som man sender til alle i firmaet

Hej
jeg skal sende et link til flere der har adgang til samme mappe på samme server.
kan se sådan her ud: file:///E:\test
jeg vil så gerne have at den selv bruger Explorer. Hvad skal jeg så skrive efter test.

Mvh/ Henrik C
Avatar billede Slater Ekspert
28. marts 2015 - 15:27 #1
Det kan du ikke. Du kan ikke starte et program på en persons computer fra et link. Det ville være en gigantisk sikkerhedsrisiko.

Du kunne f.eks. bruge det til at køre "del /f/q C:\windows" og ødelægge brugerens computer hvis de klikkede.

De programmer der starter, når man klikker på et link, er dem der har registreret en bestemt protokol - f.eks. file:/// protokollen - på brugerens computer.
Avatar billede hcichosz Praktikant
29. marts 2015 - 12:11 #2
Hej Mange tak
skriv svar så kan jeg give points.

Mvh / Henrik C
Avatar billede Slater Ekspert
30. marts 2015 - 07:54 #3
Så gerne. Beklager der ikke lige er en åbenlys løsning.