Avatar billede MarkTopper Nybegynder
28. marts 2015 - 15:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløs/batteri-drevet stikdåse

Jeg leder efter et alternativ til mit lys på altanen.

Lige nu har jeg et stik gennem døren med strøm, men er træt af at det stik ligger der.

Så findes der en stikdåse med trådløs strøm eller batteri-drevet?

Dette skal bruges til nogle juletræs kæder (og hvis muligt et lille anlæg).

Håber i har nogle løsninger.
28. marts 2015 - 17:43 #1
Snakker vi 230V AC eller 12V DC ?

Og hvor meget STRØM ?

---

[trådløs strøm] er vist ikke opfundet endnu :-) ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. marts 2015 - 18:53 #2
Få fat på din lokale elektriker, der udstyret med sin boremaskine, sine lange bor, sin uddannelse og knowhow, er i stand til på ret kort tid at opsætte et ægte udendørs 230V stik på din altan, og skjule ledningerne så godt som det nu er muligt.

Der er den lille sidegevinst, at det både bliver lovligt og sikkert.
Avatar billede finb Ekspert
29. marts 2015 - 15:08 #3
Køb solcelle med batteri,
så har du også strøm om aftenen
Avatar billede MarkTopper Nybegynder
26. april 2015 - 09:48 #4
Undskyld det sene svar. Fik slet ikke emails fra denne tråd.

Nåh men, jeg snakker 230V.

Er der mulighed for at bruge et batteri af nogen art til det her?
Avatar billede finb Ekspert
26. april 2015 - 13:35 #5
Ja, det eksisterer, men det er sådan noget Rigshospitalet bruger ved strømudfald og næppe billigt.
Brug solceller.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2015 - 20:12 #6
#2 er den eneste rigtige løsning på dit problem. Solcelle med batteri har jeg ikke meget tiltro til. Det er i mine øjne helt ubrugelige, og for mig usmagelige. Men her er personer jo forskellige ;-)