Avatar billede Emsd Nybegynder
28. marts 2015 - 19:58 Der er 8 kommentarer

Mac flimre/fryser og lukker ned

Jeg har en MacBook Pro med diskdrev og Yosemite er installeret.

Den er begyndt at flimre og lukke ned, bare sådan uden videre.
Det startede med at den frøs og genstartede, nu flimre den med firkantede bokse på skærmen, og lukker ned, uden at starte op igen.

Jeg ved ikke hvad der er galt, så ville høre om nogen af jer vidste det?
Håber i kan hjælpe, for det er lidt irriterende når man sidder med et vigtigt arbejde, og den så pludselig lukker ned.
Avatar billede Emsd Nybegynder
28. marts 2015 - 20:05 #1
Kan man mon se billedet her, af de bokse, som består af firkantede streger i farver, der fremkommer lige inden den lukker ned?! Der er mange bokse på skærmen. De er små og i forskellige størrelse. Musen kan ikke flyttes, dvs. computeren er også frosset.

11088012_959916754019022_702036905_n.jpg
Avatar billede Blueeyez Mester
28. marts 2015 - 20:14 #2
Kunne mistænke grafikkortet for at være døende..
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2015 - 09:00 #3
Har du tjekket om problemet kan være varmerelateret?
Kan du komme til at rense blæserne på den?
Avatar billede Emsd Nybegynder
01. april 2015 - 13:39 #4
Okay, mange tak, vil kigge på hvad det kan være!
Avatar billede nexium Nybegynder
15. april 2015 - 13:49 #5
Er den fra 2011? Der er nemlig et exchange program igang med defekte grafik-kort.
se mere her: http://www.apple.com/dk/support/macbookpro-videoissues/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2015 - 16:33 #6
Nu kunne jeg godt tænke mig at få spørger på banen, så vi kan få tilbagemeldinger.
Avatar billede Emsd Nybegynder
27. april 2015 - 09:21 #7
Jeg har haft min computer til reparation. Her sagde de at der skulle et nyt bundkort(logicboard) til. Men det koster 5500 kr., så jeg takkede nej.
Herefter tror jeg at jeg køber en ny computer.

Forresten, hvordan giver man point?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. april 2015 - 16:24 #8
Ok det var da ærgerligt :-(
Du beder den/dem der har bidraget med at løse dit problem om at lægge svar som kan bruges til lukning.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo