Avatar billede flemche Nybegynder
29. marts 2015 - 13:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med styling af form i modalt vindue.

Hejsa

Jeg er ved at gå amok over et problem som jeg har med et Modal Vindue.

Jeg har fundet noget kode til et modalt vindue i JS.
Det er meningen at JS koden danner et modalt vindue hvor man så kan hente noget html ind i og det virker også fint på nær stylingen af den form som jeg vil hente ind i det modale vindue.

Mine inputfelter expander ud over den div tag som omslutter hele formen.
Jeg kan selvfølgelig give input felterne en bestemt højde men det burde vel ikke være nødvendig, hvis div tagget har en bestemt størrelse...... eller hvad???

Min html side som jeg henter ind i mit modale vindue ser sådan ud:

<div id="xx">
  <form id="form">
    <span>
      <label for="username">Username</label>
      <input id="username" name="username" type="text" />
    </span>
    <br/>
    <span>
      <label for="password">Password</label>
      <input id="password" name="password" type="text" />
    </span>
  </form>
</div>

CSS se sådan ud:

#xx {
    height: 33%;
}

Altså ikke nogen styling af højden på input taggene.
Højden af XX div tagget er 33% af det modale vindue og det virker fint.
men de 2 input felter expander ud over div taggen.

hvad er det der går galt?!?
Hvad gør jeg forkert eller hvad mangler jeg.......??

mvh
Flemming
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2015 - 16:26 #1
Kan du give et link - det er lidt lettere at se i en helhed og med developer toolbar slået til.
Avatar billede flemche Nybegynder
29. marts 2015 - 18:25 #2
Prøv at gå ind på homefit.dk og tryk på "login"

Som du kan se vokser de 2 input tags ud over det område som er farvet med cyan.

De bliver også vildt store hvilket jeg ikke kan forstå.
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2015 - 20:53 #3
Slå din developer toolbar til - http://www.web-dev.dk/post/2012/06/17/Bliv-en-hurtigere-webudvikler-med-browserv230;rkt248;jer.aspx - så får du givet svaret. Du har noget underlig kode, hvor du fortæller at samtlige elementer skal være 100% i højden.

Samtidig bør du også sørge for at din kode er valid - http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fhomefit.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
Avatar billede flemche Nybegynder
29. marts 2015 - 21:24 #4
Okay, jeg fandt fejlen.
Ved ikke hel hvorfor jeg har bedt alle elementer om at være 100% i højden.
kan være en gammel linie jeg havde sat ind da jeg testede forskellige løsninger af med at få footeren til at blive nederst på linien.

Men tak for hjælpen.
Send dit svar.

/Flemming  :o)
Avatar billede flemche Nybegynder
29. marts 2015 - 21:28 #5
By the way.
Jeg kan ikke rigtig få validateren til at virke.

Den skriver:

Sorry, I am unable to validate this document because on line 34 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication.
The error was: utf8 "\xE6" does not map to Unicode

Ved sku ikke hvad den mener med Line 34.
Synes ikke jag kan se nogen fejl i linie 34
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2015 - 21:37 #6
v&#65533;re

Det er dit æ i "Her skal menuen være - se Wexer Virtual" der er problemet.
Avatar billede flemche Nybegynder
29. marts 2015 - 22:31 #7
Takker.