Avatar billede GuardianOfTheGalaxy Nybegynder
29. marts 2015 - 17:12 Der er 3 kommentarer

Blankvåbentilladelse - macheter, kasteknive, kastestjerner etc.

Vær hilset ærede eksperter!

1. Hvis man søger om blankvåbentilladelse og man får sådan en....må man så gerne være i besiddelse af overstående former for blankvåben altså macheter, kasteknive, kastestjerner etc. hvis de holdes inde for husets 4 vægge og holdt væk så de ikke er offentligt tilgængelige?

2. Hvor gammel skal man være for at kunne søge om blankvåbentilladelse?

Vh: Anton
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. marts 2015 - 19:14 #2
Tja - hvis du bruger dem til fiskeri eller jagt...
Der skal som regel være et "anerkendelsesværdigt formål" med at besidde den, så der er ikke noget med at have den liggende og rode i bilen eller i en fiks skede under armen eller på låret.
Kastestjerner kan jeg ikke rigtigt forestille mig, du skulle kunne få en politimester til at sige gid for.
Du kan som regel søge våbentilladelse fra du er 18.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2015 - 13:37 #3
blankvåbentilladelse er til pynt, at samle våben og hænge dem på væggen.

du må ikke bruge den udenfor hjemmet.
det kræver våbentilladelse.

du må ikke bruge en machete til fiskeri.
men fiskekniv, brødkniv :)

kort sagt, må du overhovedet ikke bruge dem til noget.
det kræver en våbetilladelse.