Avatar billede Christina_nielsen Nybegynder
29. marts 2015 - 21:03 Der er 9 kommentarer

Affiliate - Hvordan fungere det med DKK

Kære Eksperter

jeg er ny i affiliate marketing, og jeg er ved at lave et web-site om gadgets.

Jeg er godt klar over at jeg jeg skal have et billede af produktet, og muligheden for at kan gå til en forhandler.

Men hvis vi nu siger at jeg får 10 kliks på et produkt en dag, og 2 af dem køber produktet. Hvordan finder vi så ud af hvor meget jeg skal have i DKK, og hvordan ved sælgeren ud af hvor meget han skal give mig?

Svar venligst hurtigt - tak på forhånd :-)

Mvh

Christina
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2015 - 21:31 #1
Benytter du nogle af de mange annoncenetværk, der findes (fx tradedoubler), vil gevinsten fremgå på forhånd i form af hvad henholdsvis klik samt salg giver i kr og/eller procent og så sørger mellemmanden for efter en vis periode at sende regning til sælger og penge videre til dig.
Avatar billede Christina_nielsen Nybegynder
29. marts 2015 - 21:56 #2
Jeg bruger bl.a. Netbooster og partner-ads.
Men der kan jeg jo ikke finde hundrede hvis af gadgets.

jeg vil have min hjemmeside som en web-shop, men hvor det bare er mig der føre kunderne til forhandleren.
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2015 - 22:43 #3
Det kan du hvis en given partner også har et productfeed tilknyttet kontoen eller de har det tilgængeligt selv - hvis ikke må du prøve at tage kontakt selv eller gøre det på den kedelige måde og oprette alle produkter selv.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2015 - 08:48 #4
Avatar billede Christina_nielsen Nybegynder
30. marts 2015 - 10:08 #5
Ok, så det vil sige at hvis jeg nu vælger http://www.miniinthebox.com/index.php?main_page=affiliate
Så skal jeg først have at hvide om de har et productfeed?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2015 - 10:31 #6
det er lidt omvendt. Du skriver i blog om et produkt, og så via sitets link-generator http://www.miniinthebox.com/index.php?main_page=LinkGeneratorHost laver du et link fra din blog til produktet. Så du bestemmer hvad der vises.

Du kan selvfølgelig også bare have en reklameboks styret udefra på blog - men alle os med ad-blokkere vil så ikke se dem. Vi er mange, der har valgt at være reklamefrie i den daglige web-færden.

Og ellers, så skriver de "If you have any questions, please feel free to contact our affiliate manager at aff@miniinthebox.com. We will get back to you within 2 business days."
Avatar billede Christina_nielsen Nybegynder
30. marts 2015 - 11:06 #7
Jeg er helt blank.
Jeg ved godt at jeg skal linke videre til produktet, men hvordan finder mig og http://www.miniinthebox.com/da/ ud af hvor meget jeg skal have i EPC og LEAD. For http://www.miniinthebox.com/da/ kan jo ikke se hvilke kunder der kommer fra mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2015 - 11:20 #8
det styrer de via cookies. Når en kunde klikker på link hos dig får kunden en cookie. Og hvis der er salg indenfor 30 dage af varen, så får du også salgsbonus - så salget behøver ikke ske med det samme, bare indenfor 30 dage.
Avatar billede Christina_nielsen Nybegynder
30. marts 2015 - 11:26 #9
Ok mange tak for den hurtige hjælp :-)