Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2015 - 12:41 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Opgrader til nyt Bundkort

Jeg kunne tænke mig at udskifte mit ATX bundkort med et microATX for at få et miniTower. Jeg har Windows8.1 på SSD´en og vil overføre ram, grafikkort og processor til det nye microATX. Jeg har reg. nøjle til W7 og til opg. af W8 pro.  Spørgsmålet er så om jeg skal købe ny registrerings nøjler?
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. marts 2015 - 13:28 #1
Så vidt jeg ved så er de billige opgraderinger fra XP, Vista og W7 til W8 pro frie til at installerer på en maskine uanset hvilken, men kun på en maskine ad gangen.

Det var det svar jeg fik fra MS da jeg efter et indbrud skulle installerer W8 pro/8.1 pro, selv om alle 3 var opgraderinger fra OEM versioner af Vista.

Jeg har dog ikke fået gjort det endnu, men det var beskeden fra MS da jeg chattede med dem på nettet.

Så prøv det og vend tilbage med resultatet, da jeg ikke endnu har genanskaffet de maskiner jeg skal bruge til installationerne.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2015 - 13:28 #2
nej, skal du ikke :)
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. marts 2015 - 13:30 #3
@Sidewave
Er det som mit svar, altså selv om det er opgraderinger fra en OEM version?

I så fald har du svaret både jasu og mig :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2015 - 13:50 #4
Har ikke rigtigt forstået svaret, men kan sige at min W7 på SSD´en ikke er OEM version kun W8 pro er en opgradering (tilføjelse) jeg købte og det køre fint. Jeg ved ikke hvad sker når jeg tilslutter SSD´en ram, processor og grafikkort til det nye microATX. Bange for at ha forkøbt mig så....
Avatar billede jensenjs Juniormester
31. marts 2015 - 00:28 #5
Jeg prøver at sammenfatte det som jeg forstår svaret fra MS og som #2 også er enig i.

Jeg kan ifølge MS godt bruge de eksisterende W8/8.1 nøgler.
Også selv om de er opgraderinger fra gamle OE versioner af Vista.

Så som jeg og #2 ser det, kan du sagtens bruge de du har.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2015 - 10:50 #6
Tak,jeg tror det er forstået nu så jeg køber og glæder mig til fornyelsen jeg ønsker alle en God Påske ;-)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2015 - 10:53 #7
Tak,jeg tror det er forstået nu så jeg køber og glæder mig til fornyelsen jeg ønsker alle en God Påske ;-)
Uh hvordan giver jeg ny point??
Avatar billede jensenjs Juniormester
31. marts 2015 - 13:43 #8
Jeg springer over

Så kan Sidwave få point.

Det du skal gøre er

Du beder den eller dem du mener har hjulpet, om at lægge et svar.

Vedkommende svarer og du tildeler point til dem du mener bør have det.

Her vælger jeg så ikke at modtage point, det kan være Sidwave lægger et svar, så tildeler du point der.

Er der ikke kommet nogle svar inden for en passende tid, kan du lukke spørgsmålet ved selv at svarer, og så tildele dig selv point.

Men vent lige lidt endnu på sidwave :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2015 - 12:51 #9
Undskyld hvad er sidwave ???
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2015 - 12:53 #10
tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2015 - 12:56 #11
jeg klokker i det ser jeg :-(