Avatar billede Voyager57 Nybegynder
30. marts 2015 - 15:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg Excel til at huske?

Vil gerne have en konstant til at blie husket overalt i VBA Excel, uden at skulle skrive det hvergang.

F.eks:

    '----------------------------------------------------------------------
    ' Opretter forbindelse til database
    server_name = "database.dk"
    database_name = "database"
    user_id = "brugernavn"
    password = "kodeord"

    '-------------------------------------------------------------------------
Avatar billede natkatten Mester
30. marts 2015 - 16:25 #1
Skriv dem øverst i modulet før alle subs og functions. F.eks.:

Public Const server_name As String = "database.dk"
Public Const database_name As String = "database"

At sætte et password på denne måde er måske tillokkende, men skal overvejes nøje!
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
30. marts 2015 - 16:51 #2
Jamen det var lige det jeg skulle bruge :-)

Tak for hjælpen, skriv det som svar, så lukker jeg tråden
Avatar billede natkatten Mester
30. marts 2015 - 17:27 #3
Et svar
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. april 2015 - 11:34 #4
At hardcode sine log-in credentials på denne måde i sine regneark er en særdeles uheldig og farlig vej, at komme ind på!!!

Må jeg ikke lige anbefale, at du kaster et kig på denne løsning i stedet:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/Legimationsoplysninger/
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
07. april 2015 - 12:10 #5
Tak til Pistolprinsen for de nyttige og lærerige oplysninger.

Mvh
Steen