Avatar billede ohansen1 Juniormester
30. marts 2015 - 19:28 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

skal kunne flytte fornavn og efternavn til et anden ark

i ark fornavne, i kolonne A og B står fornavn og efternavn.

i kolonne c skriver jeg f.eks. M som mesterrække som så skal overføre navn og efternavn til ark mesterrækken.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. marts 2015 - 20:08 #1
Jeg forstår ikke, hvad du mener.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
30. marts 2015 - 21:15 #2
på arket mesterrækken skal du have den at tjekke om der et m i kolonnen c også henter den fornavn og efter over til mesterrækken
Avatar billede ohansen1 Juniormester
30. marts 2015 - 21:23 #3
Jeg har et ark som heder fornavne med flere ind 200 navne i.

og der i blandt er der måske 80 som hører til mesterrækken som skal flyttes over i det ark som heder mesterrækken.

ved at man at skriver  f.eks. M i kolonne C i (arkfornavn).
skal navnet kopiers over i ark mesterrækken. i kolonne A
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. marts 2015 - 21:45 #4
Er det noget i den her retning?

http://gratisupload.dk/f/8qw77ztjyi/
Avatar billede ohansen1 Juniormester
30. marts 2015 - 22:00 #5
Ja
Avatar billede ohansen1 Juniormester
31. marts 2015 - 11:48 #6
hej xl-Enthusiast

Kan det lade sig gøre at også efternavet kommer med over i arkmesterrækken kolonne b

at man også kan overføres op til 80 fornavne og efternavne til arkmesterrækken
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
31. marts 2015 - 12:22 #7
Kan du ikke prøve at uploade en fil med (i hvert fald et udsnit af) rigtige data?
Avatar billede ohansen1 Juniormester
31. marts 2015 - 13:35 #8
jeg kan ikke huske hvordan man uploader en fil.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
31. marts 2015 - 13:51 #9
Avatar billede ohansen1 Juniormester
31. marts 2015 - 14:31 #10
nu har jeg uploade filen
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
31. marts 2015 - 14:51 #11
Hvis du ikke kan bruge #9 er du nødt til at give et link til den fil du har uploadet.
Avatar billede ohansen1 Juniormester
31. marts 2015 - 17:38 #12
Avatar billede ohansen1 Juniormester
31. marts 2015 - 17:41 #13
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
31. marts 2015 - 18:22 #14
Avatar billede ohansen1 Juniormester
31. marts 2015 - 19:43 #15
det virker næsten

kan det lade sig gøre at fornavnet kommer til at stå i kolonne a
og efternavnet i kolonne b i arkmesterrække

hvis man vælge at skrive a, b eller c  i indplacering kan man så, også få overført fornavne og efternavne til de ark som heder a-rækken,b-rækken eller c-rækken.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
31. marts 2015 - 20:34 #16
http://gratisupload.dk/f/8qwwob00n9/

(Se bort fra tidligere uploadede udgaver).
Avatar billede ohansen1 Juniormester
31. marts 2015 - 21:59 #17
tusind tak for hjælpen det virker perfekt
Avatar billede ohansen1 Juniormester
31. marts 2015 - 22:03 #18
hej hvordan er det lige man give point
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. april 2015 - 06:07 #19
Accepter bare dit eget svar i #17, så får du selv point. Jeg samler alligevel ikke på dem.
Avatar billede ohansen1 Juniormester
01. april 2015 - 09:09 #20
Hej xl-Enthusiast
Jeg havde lige et spørgsmål mere.

Hvis jag skal oprette et ark mere. Laver jeg så et kopi af dataene f .eks. i Mesterrækken og sætter den ind i det nye ark som heder j-rækken og retter det til ved at ændre bogstavet f.eks. m til j er det rigtig.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. april 2015 - 16:54 #21
Ja det er rigtigt, men husk at det er matrixformler, så efter at du har rettet formlen i celle A1 skal du, i stedet for bare at trykke på Enter, holde Ctrl og Shift nede før du trykker på Enter. Formlen bliver herved automatisk omsluttet af krøllede parenteser {}. Herefter kan formlen i A1 kopieres på sædvanlig måde.
Avatar billede ohansen1 Juniormester
02. april 2015 - 08:29 #22
Hej xl-Enthusiast

Tak for svaret. jeg har fået oprette nogle flere ark

kunne du også hjælpe mig med at sortere tal Automatisk i kolonne H skal starte i række 3. Har prøvet men kunne ikke finde ud af det.

Skal kunne flytte kolonne A og B med, så højst tal samt kolonne a og b kommer til at starte i række 3 og så fremdeles ned efter.
Avatar billede ohansen1 Juniormester
06. april 2015 - 07:40 #23
Hej xl-Enthusiast

Jeg vil lige hører om du ville hjælpe mig med det sidste spørgsmål
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
06. april 2015 - 08:26 #24
Jeg er ikke med på, hvad du mener. Kan du ikke uploade filen og så give eksempler på ønskede resultater?
Avatar billede ohansen1 Juniormester
06. april 2015 - 10:20 #25
gratisupload.dk er nede jeg uploader lige så snart jeg kan komme ind på siden
Avatar billede ohansen1 Juniormester
06. april 2015 - 18:15 #26
Hej er der nogle her i forummet  der kan programmere i vba

Der skal en vba kode til for at løse problemet har jeg fået af vide

skal sortere tal Automatisk i kolonne H skal starte fra række 3.

skal kunne flytte kolonne A og B med.

så højst tal samt kolonne a og b kommer til at starte i række 3 og så fremdeles ned efter.