Avatar billede MaleneThackrah Nybegynder
30. marts 2015 - 20:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan en skærm være mere skrøbelig efter den er blevet skiftet?

Jeg har fået skiftet skærm på min Sony Xperia 3Z Compact, 1½ dag efter jeg har hentet den, har den efter den har ligget i en lille taskelomme, fået et "stjernesplit" tæt på højtaler udskæringen, der er revner over udskæringen og op og ud, hvis jeg skulle være rigtig kritisk selv, så ligner det at nogen at prikket en kuglepind lige ned på skærmen.

Mit spørgsmål er så, om det er normalt skærmen er så skrøbelig efter den er blevet skiftet, jeg har ofte haft min mobil i tasken uden den har fået skrammer eller ligende af det? Og især da reparationen var meget dyr, og reparatøren mener ikke det går under garantien.

Er der nogen der har prøvet ligende? Og hvordan skal man lige forholde sig?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2015 - 23:02 #1
den er monteret forkert, og da han har sat rammen sammen, presser den skævt på glasset og så revner det.

den skal sidde 100% vinkelret ellers bryder man glasset.
det er en ommer fra firmaet der!

og du kan godt banke ham i hovedet med købeloven!
når man tager et stykke glas og trykker skævt på det, så flækker det.
og det ved alle.
så bare sig du vil have penge tilbage, og finder et andet sted, hvis han ikke laver det om.
Avatar billede MaleneThackrah Nybegynder
07. april 2015 - 18:07 #2
Nu har jeg så lige talt med reperatøren.

Som igen, siger at den ikke går under garantien.

Jeg nævner som skrevet at det kunne være den ikke sad ordentlig på, men da  brudet starter et par cm ude fra udskæring til højtaleren, og det er et stjernebrud, mener han at det er et udefra kommende brud.

Mit spørgsmål er så, om I kender til muligheder for at klage over det; da jeg tænker det ikke kan være rigtigt at en tlf. ikke kan ligge i en lille lomme uden at gå i stykker?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2015 - 05:17 #3
det er så forbrugerklagenævnet.

han lyver og bedrager.
når glasset presset i en vinkelret ramme, i en skæv vinkel, så brækker det simpelthen. det kan en glarmester skrive under på.

det kan godt lave højdepunkt presset et stykke inde fra kanten, og der laver en "vulkan" og så flækker det fra det midtpunkt, ud i alle retninger.

og da det sker LIGE efter skærmen er skiftet, så er der jo ingen tvivl at det er sat forkert i og så er der strammet for hårdt, og så sker det.
der er nu et spændingspunkt, og det kan ikke blive ved at holde presset, og så flækketiflæk.

:)

selvfølgelig gider han jo ikke sætte et nyt glas i og vil ikke af med nogle penge overhovedet. og sådan er der ret mange der gør.

du kan jo sige til ham at der er jo fuldstændigt ligegyldt, faktum er at det revner lige efter det er sat i, og at du IKKE har tabt den eller noget, så vær nu en ærlig mand og sæt bare et nyt glas i, ordentligt.

og så håb på at han gør det.
og så, forbrugerklagenævn.

http://www.forbrug.dk/Klagemuligheder/Forbrugerklagenaevnet/Klag-til-Forbrugerklagenaevnet
Avatar billede Maradoo Nybegynder
15. maj 2015 - 14:08 #4
Det burde den ikke gør. Jeg er selv reparatør og har prøvet at skifte en 5 stykkes af de her Z3 Compact. Jeg skifter skærmen og hele rammen samtidig, på den måde undegår jeg at skulle lime skærmen på og derefter presse den.

Så næste gang du skal have skiftet den, spørger efter en med komplet ramme. For så den limet på fra producenten.