Avatar billede sako308 Nybegynder
30. marts 2015 - 20:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Programmer blinker/inaktive med fast interval

Mine programmer - Chrome, IE, word, outlook, Excel etc er inaktive hvert 6.sekund i ca. 1 sekund. Den yderste ramme skifter kortvarigt farve - og filnavn og hvad der ellers står øverst bliver gray'et.

Det er tilsyneladende kun det "forreste" aktive program, der blinker. De programmer, som jeg har kørende i baggrunden, blinker ikke. Men når jeg skifter program, flytter nissen med.

I det sekund husker computeren ikke indtastede tegn (så jeg skal konstant rette tekst) - og dropdown menuer lukker.

Mit grej er Asus UX32V med Windows 8.1
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2015 - 22:59 #1
jeg tror lige du skal opdatere bundkort driver osv
Avatar billede sako308 Nybegynder
30. marts 2015 - 23:52 #2
Tak - alt opdateret, men det har desværre ikke afhjulpet problemet
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2015 - 08:32 #3
Er det noget der afspejler sig i din jobliste?
Kan du se om der er noget herinde der kortvarigt tager kraft fra pc.

Har du prøvet at tjekke ram for fejl?
Avatar billede sako308 Nybegynder
31. marts 2015 - 13:12 #4
Nej, det fremgår ikke af joblisten, at der er noget, der stjæler kraft.

Jeg  ved ikke, hvordan man tjekker ram for fejl - men er det noget med at finde særligt software, som man så skal boote maskinen med?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2015 - 13:40 #5
Memtest86 kan gøre det, og den køres fra boot af ja:
http://www.memtest86.com/download.htm
Avatar billede sako308 Nybegynder
03. april 2015 - 18:35 #6
Fint - jeg vil gerne lukke tråden
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2015 - 20:23 #7
Fandt du en løsning?