Avatar billede DoxDK Nybegynder
30. marts 2015 - 23:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

GTX 770. Skal jeg vente eller kan det ikke betale sig?

Hej.
Jeg har på det sidste stærkt overvejet at købe et Gigabyte GeForce G1 GAMING GTX 970. Men er kommet meget i tvivl om det kan betale sig at købe det nu? Er der nogen der har en ide om hvornår Nvidia lancere et GTX 990 eller 980Ti? Og tror i at 970'eren vil falde så meget i pris at det vil kunne betale sig at vente?
Er der desuden nogle der ved hvorfor de er steget så meget i pris siden lanceringen? Det er jo i hvert fald 500kr, hvis ikke mere?
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2015 - 07:57 #1
Du kan sammenligne dem her: http://www.hwcompare.com/18043/geforce-gtx-970-vs-geforce-gtx-770/

Mig bekendt falder de altid efter noget tid.. Der kommer jo næsten nyt hele tiden..
Avatar billede sonalias Seniormester
31. marts 2015 - 08:59 #2
Jeg synes ikke de plejer at falde særligt meget, prøv at kigge på f.eks 2-3 år gamle kort.
Pris stigningen skyldes faldet i den danske krone i forhold til USD, som desværre rammer en stor del af landets import, men tilgengæld er vi nu super konkurrence dygtige i export ;)
Avatar billede DoxDK Nybegynder
31. marts 2015 - 12:09 #3
Det var en fejl at jeg kom til at skrive 770'eren i titlen ;).
Tak for svaret. Tror bare jeg køber 970'eren her snart. Har pt. et Radeon HD 6800, som er et virkelig forældet kort efterhånden.
Havde nok tænkt at det var valuta faldet der spillede ind, men troede nu ikke det var så meget ;).

Mvh Dox
Avatar billede sonalias Seniormester
31. marts 2015 - 12:39 #4
USD er steget 24% på 8 måneder, så det er alle produkter i samme tidsperiode der regnes i USD også :)
Tillader mig at ligge et svar da det lyder til at det har hjulpet til at træffe en beslutning