Avatar billede allanfrisk Novice
31. marts 2015 - 11:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kommandoknap til at komme frem med prompten: Gem som

Hej. I min projektmappe har jeg en kommandoknap som udskriver 2 ark i projektmappen. Findes den en kode som kan få "gem som" kommandoen til at åbne, således at jeg selv kan navngive den nye fil samtidig med at den udskriver.... Jeg har pt. denne kode i min workbook:

Private Sub Udskriv_Click()

End Sub

Private Sub CommandButton1_Click()

Application.ScreenUpdating = False

    Sheets("Mødeliste").PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Sheets("Instruktørblanket").PrintOut Copies:=1, Collate:=True

Application.ScreenUpdating = True

End Sub
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2015 - 11:53 #1
Har du ikke dette navn stående i ark/projektmappen du skal gemme som?
Jeg har en faktura skabelon som jeg har en gem som knap i.
Koden til dette er:

Sub gemSom()
Const filstiNavn = "Destination på hovedmappe sim sti"
Dim navn As String, fakturaNr As String

    navn = Range("B8")
    fakturaNr = Range("G7")

Rem Er der faktura-nr i G7
    If fakturaNr = "" Then
        ActiveWorkbook.SaveAs filstiNavn + "\prøvefakturaer\" & navn & ".xlsm"
    Else
        ActiveWorkbook.SaveAs filstiNavn + "\færdige fakturaer\" & fakturaNr & " " & navn & ".xlsm"
    End If
End Sub

Står der navn i B8 gemmes mappen i prøvefaktura
Er der tillige tilføjet et faktura nummer gemmes i færdig faktura.

Ved ikke om der er ideer derfra du kan bruge?

For efterfølgende at udskrive 2 kopier har jeg lavet denne makro knap:
Sub Macro2()
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=2, Collate:=True
End Sub

som dog kun lige udskriver det aktive vindue. Min faktura skabelon har 5 ark til faktura, en til prisliste og en til timeberegner.
Avatar billede allanfrisk Novice
29. juni 2015 - 09:15 #2
tak
Avatar billede allanfrisk Novice
29. juni 2015 - 09:16 #3
smid lige et svar så du kan få point
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2015 - 16:04 #4
velbekomme