Avatar billede larslaursen1961 Nybegynder
31. marts 2015 - 14:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan Magix Video Saver 7 installeres på mere end én pc?

Hej,

Jeg er kasserer i en hjemmevideoklub. Vi står med nogle personer, der ønsker at overføre deres gamle VHS- og Hi8-videoer til dvd.

Jeg har fået anbefalet videograbberen Magix Video Saver 7 til Windows til dette formål.

I klubben kan vi godt bruge, at det medfølgende program, der tager imod videoen fra f.eks. VHS-afspilleren, kan installeres på mere end en pc.

Dvs. klubben har ét apparat til overførsel, mens det er særdeles praktisk, at det kan installeres på mere end én pc - så hver person kan lægge videoerne over på sin egen pc.

Kan man installere videomodtageprogrammet, der følger med Magix Video Saver 7, på mere end én pc?

Hvis der er nogle, der har erfaring med dette, må de gerne meddele mig det.

På forhånd tak!

Mvh Lars
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2015 - 17:17 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2015 - 17:17 #2
Men det burde jo også stå på den pakke installations mediet ligger i!
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2015 - 19:15 #3
man kunne køre det på én pc i klubben, og så via usb-stick flytte den færdige film til privat pc. Og så huske at rydde op på klub-pc efter brug (det kan i fx sætte ccleaner til)
Avatar billede larslaursen1961 Nybegynder
01. april 2015 - 07:34 #4
Tak for jeres svar indtil videre.

Jeg ved godt, at der står i webbutikker, at der er 1 licens. Spørgsmålet er om det så faktisk betyder, at softwaren kun kan installeres på én pc?

Vores klub er jo ikke åben i mange timer ad gangen, og overførsel af video foregår i faktisk afspilningstid, så det tager lang tid at overspille videoer. Derfor vil det være praktisk for os, at kunne låne udstyr og software ud til medlemmer, så de slipper for at skulle investere i det selv.

Er der nogen af jer, der faktisk har anvendt denne videograbber og ved om selve softwaren installeres med en licensnøgle, som verificeres over Internettet?

Mvh Lars
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2015 - 08:34 #5
Så skal i låne pc med programmet ud til medlemmerne. Det må kun findes på én pc ad gangen.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2015 - 09:00 #6
#4 Ja det betyder at programmet kun må og måske også "kan" installeres på en pc.
Jeg kender ikke fremgangsmåden hvorved dette program aktiveres. Nogle programmer har en krypteret fil hvor den indtastede nøgle verificeres fra, og andre verificeres over nettet. Verificeres den fra nettet vil der jo blive registreret at den er installeret på anden pc og aktivering fejler.
Avatar billede larslaursen1961 Nybegynder
30. april 2015 - 07:04 #7
Tak for svaret.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2015 - 16:47 #8
Hmm Hvis du har fået brugbar hjælp, så burde du give hjælperene en chance for at få de point du udlovede, og også derved vise hvad løsningen på problemet blev.