Avatar billede kthiesen Novice
31. marts 2015 - 17:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Backup af Ubuntu 12.04

Jeg har en Ubuntu server 12.04 placeret i DMZ og en NAS i LAN 1 under en ZyXEL USG50.

Jeg ønsker at lave en backup fra Ubuntu serveren til NAS med FTP.

Er det muligt når Ubuntu serveren er i DMZ?
I givet fald, hvordan?
Avatar billede lassebm Nybegynder
31. marts 2015 - 19:36 #1
jada, du skal åbne i firewallen, og tillade trafik fra ubuntu serveren til din NAS box på port 20+21.
Avatar billede lassebm Nybegynder
31. marts 2015 - 19:37 #2
Måske at der skal laves noget routning, men hvis at Ubuntuen og NAS'en sidder på samme firewall, bør det ikke være nødvendigt.