Avatar billede Srenergy Nybegynder
01. april 2015 - 09:11 Der er 3 kommentarer

Lang opstarttid af dos applikation i Windows 7

Det drejer sig om en applikation som oprindeligt er udviklet til Windows 3. Den fungerer fint på en Windows XP. Men efter opgradering til Windows 7 32 bit, så er opstarttiden, blevet uacceptabel meget lang. ca 15 sek. hvilket er et problem da det startes og afsluttes mange gange i løbet af en arbejdsdag.
forsøg med diverse kompatibilitetstilstande hjælper ikke.
Hvis jeg markerer "Kør i separat hukommelsesområde" så bliver opstarttiden acceptabel. Men da applikationen er afhængig af fælles hukommelse, for at fungerer, så har det heller ikke løst problemet.
Imidlertid tyder ovenstående på at Windows 7 ( i modsætning til XP ) bruger meget lang tid på at reserverer / frigive den nødvendige hukommelse

applikationen er vital for drift af noget ældre hardware, og findes ikke i nyere versioner.

nogen forslag !
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2015 - 09:31 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2015 - 09:32 #2
Ps jeg skal lige sige her, jeg ikke har noget erfaring med virtuel installation af XP i en Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2015 - 03:16 #3
kør en windows XP i virtualbox..?