Avatar billede Slettet bruger
01. april 2015 - 11:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ligge timer til et klokkeslet

Jeg skal ligge nogle timer til et klokkeslet, men får et ikke brugbart resultat. Jeg bruger følgende format, i felt T56 dd-mm-åå tt:mm;@ (tal 11:30) og har i et andet felt (U56) en formel som eksempelvis hedder 1499936/200000, resultatet herfra skal jeg have lagt oveni, så det ender med et resultat der hedder ca. 19:00
Avatar billede natkatten Mester
01. april 2015 - 12:34 #1
Du vil ikke umiddelbart kunne få det ønskede resultat med denne, idet dato-/tidsværdien af 1499936/200000 er ca. 7½ dag og ikke ca 7½ time.

Hvis jeg var dig, så ville jeg være obs på, hvordan dit regneark arbejder med dato-/tidsværdier og være helt konsekvent her. Så kan du benytte de almindelige regneregler som f.eks. + og -.

Alternativt er du nødsaget til at lave "beregninger" a la denne som i dit eksempel giver det ønskede resultat:

=T56+(U56/24)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2015 - 10:21 #2
Lukket da jeg ikke har fået et brugbart svar.