Avatar billede sbarfoed Nybegynder
01. april 2015 - 19:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Administrator-rettigheder - absurd problem

Hej Eksperter.
Jeg har de seneste dage gennemgået jeres svar på nogenlunde samme spørgsmål, og jeg kan simpelthen ikke finde en løsning der virker!

1. Har geninstalleret Windows 7
2. Alle mine filer er på ekstern harddisk
3. Har fuld adgang til alle filer på den eksterne harddisk - undtagen mine musik-filer...
4. Skal, for at kunne afspille musikken, gen-indsætte mig selv som administrator. Ikke kun på hver enkelt mappe, men på hver enkelt fil..
5. Løsninger afprøvet uden held:
Fjerne UAC i "Brugerkonti" -  ikke fundet
Unlocker inkl genstart i sikkerhedstilstand - virker ikke
Avancerede indstillinger - virker kun på mapperne, ikke filerne

Jeg har en stor musik-samling (100% lovlig), og har beregnet, at jeg med nuværende klik-klik-klik-løsning på hver enkelt fil skal bruge mere end 256.000 klik for igen at få adgang til min musik...

Er der nogen der kan hjælpe mig med en smartere løsning?

På forhånd mange tak.

Mvh.
S. Barfoed
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2015 - 21:34 #1
Du har måske ny id på maskinen. Prøv højreklik på mappe og egenskaber og tag ejerskab til den inkl alle undermapper. Det kan være lidt tricky, men test det.
Avatar billede sbarfoed Nybegynder
01. april 2015 - 21:52 #2
Er prøvet, virker ikke. Da "ordren" k
ørte, fik jeg for hver fil besked om, at "adgang var nægtet"...
Avatar billede kgkg Nybegynder
01. april 2015 - 23:35 #3
Som claes57 skriver, så har diverse konti og din PC, fået en ny SID (Security Identifyer) og det er sikkert derfor at du ikke får adgang til dine filer.

Beskriv hvordan du prøver at tage ejerskab over filerne.

Og lige en lille advarsel.

Inden du begynder at lege med rettigheder, så har har du selvfølgelig taget backup. Eller bedre, det er backup'en du leger med.

Du har nemlig mulighed for helt at udelukke dig for adgang, hvis du ikke har tungen lige i munden!

Men beskriv lige hvordan du prøver at tage ejerskab over filerne.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2015 - 05:43 #4
Tjek lige, at filerne ikke er skrivebeskyttede.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2015 - 13:58 #5
Her er noget, som engang lykkedes for mig. I sidste billede under "Add" lagde jeg en ny bruger ind med ful control.
http://peecee.dk/upload/view/449123
Avatar billede sbarfoed Nybegynder
02. april 2015 - 16:43 #6
Jeg finder mappen "Musik" frem, højreklikker, "Egenskaber", fjerner markeringen ud for "Skrivebeskyttet" og trykker "Anvend", "OK".  Så kommer et vindue, hvor der står" Du skal have administratortilladelse til at ændre  disse attributer". Jeg trykker "Fortsæt". For hver fil står der nu "Adgang nægtet", og jeg ender med at annullere...
Men nu er jeg i det mindste kommet så langt at jeg kan nøjes med at overtage ejerskab af hver mappe, så tager det ikke SÅ lang tid. Ellers tak for jeres tips
Avatar billede kgkg Nybegynder
02. april 2015 - 19:18 #7
Når du nu har fået taget ejerskab på enkelte mapper. og har fået det til at virke, så er det bare at højreklikke på selve drevet (i stedet for en enkelt mappe) og lave den samme procedure.

Det tager tid, alt efter hvor mange filer der er, men det er klart nemmere at få det overstået en gang for alle. Frem for at du skal gøre det hver gang du lige skal have fat i en mappe. Men det er jo smag og behag.
Avatar billede sbarfoed Nybegynder
02. april 2015 - 20:21 #8
Jeg er lige blevet færdig,  jeg kan komme ind overalt nu. Hård lektie, det vil jeg huske til en anden gang
Avatar billede sbarfoed Nybegynder
02. april 2015 - 20:23 #9
Hvordan giver jeg jer nu point? - Det virker som om jeg kun kan acceptere mine egne svar...
Avatar billede kgkg Nybegynder
02. april 2015 - 22:43 #10
Du beder dem som som du mener har givet dig løsningen på dit problem om at lægge et svar. Når de har lagt et svar kan du fordele dine points mellem dem.

PS. Der er et par gange hvor du har valgt at svarer. Du-og alle andre skal kun komme med kommentarer. Svar skal kun vælges til point givning.

En spørger vælger kun selv at komme med et svar, hvis de lukker spørgsmålet af en eller anden grund. Men kig i FAQ'en.

Og så får du lige et svar herfra:)