Avatar billede EveryMA Mester
02. april 2015 - 01:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Detect mobile på hjemmeside

Hej.
Mit site reagerer positivt til både mobil og pc, men selve siden der vises er den samme for begge.

Derfor ville jeg høre om der er nogen der kender til et script, der tjekker om det er en mobil enhed? hvis det er, skal den undgå at vise noget kode... f.eks:

if mobile = 0 then
' vis bestemt kode
end if

taget ud fra hvis mobil/tablet er lig med 1 og alt andet får værdien 0.
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2015 - 09:06 #1
http://detectmobilebrowsers.com/ - her kigges dog bare på useragent så det er ikke nogen stensikker løsning, specielt fordi klienten jo bare kan ændre det. Skal du være lidt mere sikker skal du kigge på en betalingsløsning såsom 51degrees.
Avatar billede EveryMA Mester
02. april 2015 - 12:06 #2
der er nok ikke mange der ændrer hvad man er på, så jeg er ikke bange for at folk ændrer deres enhed til mit projekt. omend er det op til dem selv og de kan selv se, at der ikke bliver tilbudt det bedste så hvis de ændrer det.

Men det fungerede som det skulle og upåklageligt. Så håber jeg bare den fanger alle mobile enheder og tabelts :-D

Tak!
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2015 - 12:42 #3
Det handler ikke kun om ændringer - det er ikke ved alle browseres useragent du kan se om det er en mobil eller ej.
Avatar billede EveryMA Mester
03. april 2015 - 01:47 #4
I første omgang fungerer det i hvert fald som ønsket. Tak for hjælpen :)