Avatar billede Laksergodt Novice
02. april 2015 - 12:46 Der er 5 kommentarer

Tilkobling fra bærbar til TV

Hej derude,

Står og skal investere i en bærbar til studiet, men som jeg også vil bruge til at kunne se film fra over på mit TV. Jeg vil gerne have en 13,3" skærm, da denne er mere handy at have med på farten end en 15,6". Er i tvivl om hvad jeg skal kigge efter når det går over på TV'et sådan kvaliteten på billedet bliver den bedste muligt (1080p mener jeg). Så mit spørgsmål går på hvad jeg skal kigge efter med opløsningen. Jeg har set at på 13,3" bærbare er opløsningen noget mindre end på en 15,6" fx. men at man godt kan få en 13,3" med højere opløsning, men at prisen så også bliver en anden. I de fleste 13,3" har jeg også lagt mærke til at der er IntelHD (onboard) frem for et desideret grafikkort som Nvidia eller AMD og om det spiller nogen rolle?
-Tak på forhånd.
Avatar billede matcho Nybegynder
02. april 2015 - 18:04 #1
Det tror jeg sagtens du kan,jeg gør det med min 4år gamle Acer 15,6 gennem HDMI kabel til en 40 T skærm og fra 10,1 tablet med Cromecast.
Avatar billede Laksergodt Novice
02. april 2015 - 18:31 #2
Vil gerne være helt sikker, så jeg ikke køber katten i sækken. Men tak for dit svar. Er kvaliteten da ok hvis du afspiller en film i HD fra begge enheder til TV'et?
Avatar billede matcho Nybegynder
02. april 2015 - 19:12 #3
Det synes jeg,uden og vide så meget om det tror det vigtigste er fjernsynet.
Avatar billede bumble Praktikant
02. april 2015 - 19:52 #4
Når du ser en maks opløsning på en laptop, så er det maks opløsningen på panelet der sidder i laptoppen. Derfor vil den typisk være højere, desto større panel. Der er enkelte paneler der kan køre virkelig høj opløsning, fx. macbooks retina skærme, og det koster selvfølgelig ekstra for en skærm af høj kvallitet. Med andre ord, den maksimale opløsning der er angivet for en laptop, har intet at sige ifht. hvilken opløsning den kan vise på en ekstern skærm.
Det vigtigste for dig når du skal finde en laptop, er at den har HDMI-out, så bør der slet ikke være nogen problemer med at se 1080p på dit fjernsyn.
Avatar billede Laksergodt Novice
05. april 2015 - 17:06 #5
Hej Bumble. Mange tak for dit svar! Men er de fleste bærbare ikke med HDMI-out eller hvad?