Avatar billede ranni Forsker
06. april 2015 - 11:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Malwarebytes blokerer "ondsindet" side.

Hej.
Win 8.1
Min Malware blokerer mange gange i løbet af dagen et par sider.
Det er de samme 2 sider hver gang.
Kan man (jeg)finde ud af hvilket program på min PC, der kalder disse sider, så jeg kan få dem slettet.

( 60 point .. for det kan blive svært at forklare mig, hvad jeg evt. skal gøre)
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2015 - 12:28 #1
Malwarebytes blokerer "ondsindet" side

Mener du at programmet Malwarebytes blokere for hjemmesider.
Avatar billede ranni Forsker
06. april 2015 - 12:38 #2
Malware dukker op med en lille fane nederst højre side, at den har blokeret for et par sider.
Den ene hedder noget med Fishing og den anden hedder noget Great Deal,
Det gør en del gange i løbet af dagen.
Med min lille forstand på det her, siger det mig , at noget på min PC kalder disse sider,eller trænger de sig på uden opfordring ??
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2015 - 16:27 #3
prøv adwcleaner
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
kør program, klik Scan - og når den er færdig så klik Cleaner.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2015 - 16:36 #4
Du skal være glad fordi den blokerer for disse sider. De lyder nemlig ikke som de vil dig noget godt.

Er der ikke i boksene et sted du kan tjekke af at du ikke vil se disse notifikationer, men at programmet alligevel beskytter din pc?

Det mener jeg man kan.
Avatar billede ranni Forsker
06. april 2015 - 20:02 #5
Hvordan kommer sådan noget lo... øhh skidt ind på min PC.
Jeg undgår alle de programmer, der kan fikse alt bare lige de får et kort nummer, alle gratisprogrammer med et eller andet tillægsprogram, jeg synes jeg er meget opmærksom på alt det "tøjeri", der findes inden for det her moderne IT.

NB("tøjeri" er jysk og betyder lo....  øøhh skidt)
Avatar billede ranni Forsker
06. april 2015 - 20:54 #6
claes.
Jeg netop kørt anbefalede link som anbefalet.
Ved genstart dukkede op som næsten det første, fanen fra Malware: Har blokeret Fishing ??
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2015 - 21:00 #7
De søgevaner man har og tilhørende sider man kommer til, kan være skyld i at sådanne sider popper op, på andre sider man senere kommer til.
Eksempel: Du søger på en vare på en side, og du køber den. Næste gang du kommer ind på computeren for at søge på noget andet, får du tilbud om at købe det som du gjorde sidste gang. Det er disse cookies som dr gemmes der udløser disse sider næste gang du er inde på nettet.
Jeg har sat mine browsere til at slette alt browserdata når jeg lukker ned for nettet. På den måde er det en ren browser jeg kommer tilbage til.
Vil derved sige jeg ikke er % fri for dem, men ser jeg dem ignorerer jeg dem blot.

Har du ikke en adblocker på computeren, så vil jeg anbefale du installerer en. Den vil også fange en del af disse tilbud :-)
Avatar billede ranni Forsker
06. april 2015 - 21:14 #8
220...
Tak for svaret.
Den dækker min yderlige lidt mere viden om her moderne IT.
Vil du sende et svar.

Tak jer andre, der gad prøve på at udvide min horisont.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2015 - 17:31 #9
svar.