Avatar billede jesras Nybegynder
07. april 2015 - 12:39 Der er 6 kommentarer

Vedr. Stregkoder og hvordan

Hej

På mit job skal vi til at kigge på en stregkodeløsning til registrering på et Excel ark. Jeg er helt på bar bund.

Sagen er den. Vi skal have lavet stregkoder på alle vore produkter på lageret. Dem skal vores reperatører så kunne bippe ind i et allerede eksisterende regneark, som vi benytter til vores reperationer i dag.

Kan man få det sådan at når de bipper en vare ind, så bliver den sat ind på en foruddefineret linie til denne i regnearket.

Er helt på bar bund, så lidt hjælp/guides ville blive højt værdsat.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. april 2015 - 14:36 #1
Via en Userform + VBA-kode skulle det være muligt.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. april 2015 - 14:38 #2
Prøv at Google "indlæs stregkode via Excel"
Avatar billede finb Ekspert
07. april 2015 - 15:51 #3
Jeg mener, at flere håndscannere fås med excel-facilitet
Avatar billede jesras Nybegynder
08. april 2015 - 08:45 #4
Som skrevet er jeg totalt retardo til det her, så aner ikke noget om det og skal starte fra scratch. Vil bare helst ikke få lavet en molbo løsning, som vi så skrotter og skal starte helt forfra igen. Jeg prøver at Google lidt og ser om det evt. hjælper. Er stadig meget åbne for gode forslag.
09. april 2015 - 16:09 #5
Jeg har prøvet at bruge en stregkode scanner til at scanne ind I et rå excel ark, en enkelet gang.

Det var en scanner jeg havde lånt. Så det er ikke noget jeg har den store viden om.

Men, der var ikke noget sort magi I det.
Streg kode scanneren var symbol usb scanner, der brugte dem almindelige HID driver, ligesom tastauret.

1. sæt scanner I usb porten.
2. åben excel.
3. scan streg koden.

den lavede en CR/enter efter stregkoden, så den selv skiftede celle.

Der er så vidt jeg ved lidt opsætning af selve scanneren, men det bør man kunne læse sig frem til I manualen.
Avatar billede magic-mouse Novice
15. april 2015 - 09:59 #6
Vi har en del stregkode scanner hvor jeg arbejder, alle fungere som en slags tastatur som læser stregkoden, og der efter sender den som normalt tekst på samme måde som tastaturet du skriver på, og afslutter med enten tab eller enter.