Avatar billede nca Juniormester
07. april 2015 - 14:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift mellem 2 forms

Hej
Jeg har fået et problem (eller 2) som jeg ikke rigtig kan se mig ud af.
Jeg har et lille program bestående af 2 forms.
Den første form viser EULA og hvis denne accepters skal man videre til hovedformen.
Problemet:
Jeg synes ikke rigtig, jeg kan komme ordentlig ud af form1.
Jeg laver en form2.show og herefter en form1.hide (jeg ville heller have lukket den, altså form1.close) men kan jeg ikke få lov til.
Er det OK bare at skjule formen (den skal jo ikke bruges igen)

mvh.
Niels Christian
Avatar billede kgkg Nybegynder
07. april 2015 - 19:24 #1
1. Hvilken version af Delphi bruger du?

2. Viser du ikke din EULA form form Modal?

3. Kom med noget kode.

4. Normalt viser man en EULA form som MODAL. På denne måde kan hoved formen ikke vælges.

Hvordan oprettes dine Forms? I din projektfil via Auto-Create eller dynamisk. (Brug ALTID dynamisk, med mindre den indeholder data, som du bruger hele tiden).

Tryk CTRL+SHIFT+F11. Vælg Forms. I auto-create forms, bør der kun være din Main Form, Hvis din EULA form også er her, så flyt den over i Available Forms listen og opret den dynamisk og frigiv den når brugeren har taget et valg.
Avatar billede martinlind Nybegynder
08. april 2015 - 19:51 #2
alternativt laver du en wm_close message til din EULA form, så closer den :-)
Avatar billede nca Juniormester
24. april 2015 - 13:54 #3
Jeg lader mit projekt oprette begge forms.
Jeg har ikke testet, men kan ikke forestille mig at det vil gøre nogen forskel at create form2 fra form1. Jeg vil stadig stå i form1, når jeg lukker den.
Jeg prøver Martins forslag og vender tilbage.