Avatar billede nca Juniormester
07. april 2015 - 14:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Initalisering fra onShow virker ikke

Problemet
Min hovedform starter fra onShow eventen en check af forskellige forudsætninger, bl.a. trådløst netværk. Er forudsætningerne ikke opfyldt, laver ja en ShowMessage og programmet lukkes ned. Det ender desværre med en fejl, da jeg fra onShow ikke kan lukke min form.
Jeg har løst problemet med en timer, der 1 sek. efter af formen er vist, kalder initialiseringsproceduren, hvorfra man så kan lukke programmet ned.
Det virker som en noget speciel work around.
Hvordan løser man dette problem korrekt.
Avatar billede kgkg Nybegynder
07. april 2015 - 19:59 #1
Du bliver nød til at komme med noget kode, så vi kan se hvad du gør.

Hvorfor laver du ikke din initialicering i FormCreate?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. april 2015 - 21:45 #2
Hvis du 'bare' vil checke om du har adgang til internet og ellers ikke starte dit program, så er den rigtige måde at gøre det helt ude i dit programs DPR fil
Jeg bruger f.eks.

Application.Initialize;
if InternetIsConnected = False then
  begin
    MessageDlg(sLangInternetNeeded, mtError, [mbOk], 0);
    Application.Terminate;
  end
else
  begin
    Application.CreateForm(TfrmMain, frmMain);
    Application.Run;
  end;

InternetIsConnected er en funktion der checker om programmet har adgang til internettet på den ene eller anden måde.
Avatar billede nca Juniormester
24. april 2015 - 13:50 #3
Det er ikke kun et spørgsmål om adgang til Internettet med maskinen skal være på et netværk med et bestemt SSID.
Jeg synes det ser mærkeligt ud at vise en messagebox, hvis ikke man har programmets hovedform som "underlag"
Avatar billede nca Juniormester
22. maj 2015 - 12:42 #4
Jeg lukker spørgsmålet og siger tak til kgkg og hugopedersen fordi de gad kommentere spørgsmålet.