Avatar billede koden Novice
07. april 2015 - 15:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg 160 numre i et stort excell

Hej panel.

Har et enormt excel A på 20000 linjer og massevis af kolonner.
I en af kolonnerne AK er der en unik kode bestående af tal og bogstaver i alle rækker.

har et andet excell B med en kolonne A med 160 rækker indeholdende en unik kode af tal og bogstaver.

I excel A vil jeg i kolonne AK gerne sortere og finde alle rækker som indeholder den samme kode som er i kolonne A's 160 rækker

Skulle jeg bare finde en ting i kolonne AK var det jo nemt. men at finde alle 160 uden at sidde manuelt og klikke i filteret, det kan jeg ikke hitte ud af :-)

håber det er forståeligt?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2015 - 23:00 #1
COUNTIF, antal af nr x, f.eks hvor mange 14 er der ?
den gør ihvertfald dette, er det det du mangler ?

=COUNTIF(A1:A1000;B2)
hvor mange b2 er i hele rækken a1-a1000
Avatar billede koden Novice
08. april 2015 - 10:43 #2
Fik det nok forklaret lidt bøvlet.
Prøver igen.

Har et excell med en masse kolonner og 20000 rækker
Hver række er unik info om nogle servere.

Kolonne AK består af assett numre på alle serverene.

I kolonne AL er der 160 assett numre.
Kolonne AL er indsat og er ikke relateret til de andre kolonner.

jeg har så brug for at sortere på en måde, at alle assett der findes både i kolonne AK og AL vises. De resterende 19840 rækker vil jeg ikke se :-)

de assett i kolonne AL som ikke findes i AK vil jeg godt have markeret hvis muligt.
men mindre vigtigt.
Avatar billede finb Ekspert
08. april 2015 - 16:18 #3
Hvis du kan placere data fra kolonne AL
til venstre for kolonne AK,
kan du lave en
=LOPSLAG()  fra data til AK.
Avatar billede koden Novice
13. april 2015 - 10:58 #4
tak for forsøget..en kollega løste det for mig.
Ved desværre ikke hvordan.
Men det var hurtigere end at jeg skulle forsøge.
Send bare svar så deler jegh point ud
Avatar billede finb Ekspert
13. april 2015 - 13:03 #5
tak. finb