Avatar billede j0ju Nybegynder
07. april 2015 - 18:29 Der er 17 kommentarer

hjælp til reklamer der åbner hele tiden

Hej,

Jeg har tydeligvis fået gjordt noget, der gør at der, når jeg åbner en side, åbner en anden side også med en eller anden reklame. Der er også en del ord på alle de sider, jeg er inde på, der er blevet til blå links med en lille grøn pil på vej ud af en kasse i hjørnet. Hvis man trykke der er der sjovt nok bare flere reklamer. Jeg har slået udvidelser fra i mine safari indstillinger, og det hjalp ikke, så nu ved jeg ikke, hvad jeg kan gøre.
Er der nogen, der kan hjælpe med det?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2015 - 18:45 #1
Prøv at gennemføre denne pakke:
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede frem-ad Professor
07. april 2015 - 20:08 #2
jeg havde den for 14 dage siden. Først kørte jeg Malwarebytes Anti-Malwar og så ADW cleaner så var det væk i mit tilfælde
Avatar billede j0ju Nybegynder
07. april 2015 - 20:46 #3
Hej

Tak for svar.
Jeg prøvede CCleaner og den fjernede det dsv ikke.
De to andre kan jeg ikke downloade fordi den siger at jeg ikke har et program at åbne det i.
Igen er jeg lidt lost, ved i hvad man kan gøre her?
Avatar billede f-arn Guru
07. april 2015 - 21:34 #4
Er det en Windows, Mac eller...?
Avatar billede j0ju Nybegynder
07. april 2015 - 21:45 #5
mac
Avatar billede f-arn Guru
07. april 2015 - 22:03 #6
Prøv dette.
Avatar billede j0ju Nybegynder
07. april 2015 - 22:22 #7
100 gange tak f-arm det gik væk :)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2015 - 22:33 #8
Godt du fik fjernet problemet. En anden gang du lægger spørgsmål ind, så huske at skrive hvis det er Mac vi arbejder med :-)
Avatar billede j0ju Nybegynder
07. april 2015 - 22:42 #9
Super det skal jeg nok. Er der så ikke noget med point eller noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2015 - 22:44 #10
Jo det er der. Der skal lægges et svar til at lukke tråden, og det skal f-arn lægge da han løste dit problem :-)
Avatar billede f-arn Guru
07. april 2015 - 23:14 #11
Velbekomme :-)
Avatar billede olehasselbalch Praktikant
08. april 2015 - 08:07 #12
Jeg sidder med et stort smil, idet jeg slet ikke har alle de problemer som mange har. Ok der skal omtænkes, men nu har jeg kørt UBUNTU LINUX i flere år og er HELT HELT fri for en MASSE problemer. Ser aldrig små bare damer og dumme reklamer og har ALDRIG VIRA. Ved godt at det er en omstilling, men er man HELT normal bruger kan Linux løse alle problemer. Synes i fra REDAKTIONEN skal slå et slag for dette styresystem. Jeg elsker det. Kig lidt på min hjemmeside http://www.olehasselbalch.dk

Det var et lille venligt OPSTØD

Venligst Ole Hasselbalch  er fra 1936 så de gamle kan godt
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2015 - 16:19 #13
Hej Ole.
Kører selv et par Linux versioner på den anden pc (Lubunto og Mint), og de fungerer rigtig fint på en ældre pc.
De trækker ikke mange resurser på computeren.
Mener at Lubunto loader ind med omkring 200 mb ram, hvor en  Windows typisk vil bruge ca det 3-4 dobbelte fordi der skal være en del sikkerhedsprogrammer man er nødt til at have kørende.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2015 - 18:06 #14
Ca 3-4 gange mere skulle der stå :-)
Avatar billede f-arn Guru
11. april 2015 - 16:32 #15
@olehasselbalch

1. Du har på ingen måde bidraget til at løse problemet, så at du lægger dit indlæg som et "svar" er højst besynderligt.

Er du bare på "pointjagt".

2. Denne infektion har intet med styresystemet at gøre, og jeg har andre steder set bla. Firefox på linux være ramt af samme problem.

Vil du godt kravle ned fra det "høje træ", og se virkeligheden i øjnene.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 15:19 #16
Linux er jo ikke helt nemt at bruge i forhold til Windows, som der er også er flere der kan hjælpe med, hvis man har problemer.

Linux er i øjeblikket ikke helt så udsat som windows - endnu !
Efterhånden som flere og flere ting som for eksempel SmartTV - smartwatches - køleskabe - køre på linux bliver systemet også mere interessant for it-kriminelle.

"Internet of Things vokser nemlig. Det består af apparater som routere, smart-tv, mediecentre, udstyr til styring af varme og indeklima, alarmsystemer, videokameraer, dekodere, hi-fi-udstyr - og de mere spektakulære som biler og køleskabe."

https://www.cert.dk/artikler/artikler/CW14022014.shtml
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2015 - 16:16 #17
Er problemet løst ?