Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
08. april 2015 - 22:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

At udskrive lille 10x15cm(4x6) foto på A4 side

Hej folkens,

Kan ikke få min Canon MG7550 printer til at gøre dette. Hvis jeg vælger 4x6 tager den automatisk Bakke 1, hvor alt under A4 kan lægges i. Jeg har dog A4 fotopapir i Bakke 2, men den bakke fatter printeren bare ikke at vælge. Nogen råd til hvordan jeg tvinger den?

PS: Jeg bruger Macbook.
Avatar billede kurtba Ekspert
08. april 2015 - 23:31 #1
Mon ikke der er samme mulighed som hvis den var tilsluttet Windows. Efter at du har valgt 4,6 skal du vælge printeregenskaber. Herunder kan du tvinge den til at bruge den bakke, som du bestemmer.
Den står formentlig til automatisk og hvis den har en skuffe til lige præcis 4x6 er det jo ikke så mærkeligt, at den vælger denne bakke.
Men det andet burde virke.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
09. april 2015 - 14:52 #2
kurtba:
Nu siger du printeregenskaber. Hvilket program snakker vi om? Jeg er i Macs standard Billedfemviser, og her ser jeg ingen valgmulighed ved navn printeregenskaber, hvori automatisk kan ændres. Er der et bestemt program på Mac jeg skal bruge for at finde denne mulighed?
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
09. april 2015 - 15:05 #3
Det er jo et billede, altså en jpg-fil, og derfor kan Adobe vel ikke bruges. Her ved jeg dog Printeregenskaber-muligheden er.
Avatar billede kurtba Ekspert
09. april 2015 - 23:04 #4
Det er når du vælger at udskrive, at du kommer ind og vælger printeren. Så får du vel en boks frem, hvor du skal vælge, hvor mange kopier du vil have, kvalitet osv.
Her plejer der også at være et punkt, som hedder printeregenskaber. Når man så trykker på den kommer man ind og kan vælge alle mulige avancerede printerindstillinger i forbindelse med udskriften.
Jeg har ikke adgang til en mac computer, men har svært ved at se, at der ikke skulle være de samme muligheder for at pille ved alle parameterne der, som der er i Windows.
Men det er altså ikke i visningsprogrammet men først når du vælger udskrivningen, at mulighederne dukker op.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
10. april 2015 - 09:15 #5
Jeg er med på det er når jeg vælger at udskrive og ikke i selve visningsprogrammet. Men her er der ikke nogen avancerede printeregenskaber, som der er i Windows.

Jeg kan godt se det er lidt svært at vejlede mig, når du ikke selv sidder med en Mac, så du kan se, hvad jeg mener. Vejen frem til de de omtalte printeregenskaber er forskellige på Mac og Windows og afhængig af hvilket program der anvendes.
Avatar billede falster Ekspert
10. april 2015 - 21:37 #6
Kan du ikke printe til en pdf-printer og få en A4-pdf med billedet på? (Der er tonsvis gratis at hente på nettet:
https://www.google.com/search?q=Do+pdf&meta=lr%3D%26hl%3Den&gws_rd=ssl#hl=en&q=pdf+converter+for+mac)

Dernæst skal du jo bare printe pdf'en til A4 på din printer.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. april 2015 - 22:21 #7
Jeg kan desværre ikke komme det nærmere, da jeg ikke har adgang til en mac computer.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
12. april 2015 - 08:49 #8
Jeg opgav og købte mindre papir til den pågældende bakke. Smid svar kurtba, så får du pointene alligevel.
Avatar billede kurtba Ekspert
12. april 2015 - 21:34 #9
OK