Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
09. april 2015 - 11:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP til møderegistrering

Hej, jeg søger nogle kloge mennesker som vil kigge på den møderegistrering jeg har lavet. Den virker ikke efter hensigten hvilket efterhånden er mig en gåde til hvorfor den ikke gør det?

Jeg ved ikke om jeg kan ligge filen herind? Men ellers så skriv jeres mail I kommentarfeltet eller sådan noget og så sender jeg filen til jer.

Kom gerne med jeres egne forslag til en møderegistrering I excel.

"Regler" for dokumentet:
Der skal gives fravær hvis der står følgende I kommentarfeltet: syg barn, syg, andet eller privat.
Der skal også gives fravær hvis man bruger mere flex tid end man har optjent.
I "Total" skal den lægge alt sammen I de forskellige kolonner med tilhørende overskrift, dog skal den I "Flex I alt" trække brugt flextid fra.
I "Total" er der også det med fraværs % hvor jeg meget gerne vil have den til selv at regne ud hvor meget den skal dividere med siden det nu er I % men det aner jeg ikke hvordan man skal gøre?

Skriv endelig til mig hvis der er yderligere spørgsmål :)

Håber indeligt at der er nogen der kan hjælpe mig for ellers går jeg ud at mit gode skind over denne opgave...

Hilsen

Maria
Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
09. april 2015 - 11:06 #1
Her er der et link til opgaven/filen

http://gratisupload.dk/f/8r2w6egcc0/
09. april 2015 - 11:19 #2
Hvorfor alle disse decimaltal?

Brug Excels funktioner til beregning af tid, det sparer dig for en masse ekstra besvær med beregningerne.

Læs evt. denne fremragende guide til dato- og tidsberegning:
http://www.eksperten.dk/guide/681
09. april 2015 - 11:23 #3
En svaghed ved din model er indtastningen af fraværsårsag. Tastes der noget andet end det, der refereres til i dine formler, fås ikke det ønskede resultat.

Jeg ville f.eks. skrive "Sygt barn" i kolonnen, hvis jeg skulle udfylde. Dette giver ikke fravær.

Løsningsforslag:
Brug datavalidering i kolonnen, så der kun kan indtastes foruddefinerede værdier.
Brug evt koder:
1 = Ferie
2 = Syg
osv....
Avatar billede martens Guru
10. april 2015 - 22:52 #4
Nu skriver du det med TOTAL´en :

I "Total" er der også det med fraværs % hvor jeg meget gerne vil have den til selv at regne ud hvor meget den skal dividere med siden det nu er I % men det aner jeg ikke hvordan man skal gøre?

Du skal sætte normtiden for hele perioden du beregner.

Suaka har f.eks. et fravær på 86,92 timer som jeg læser det er på 5 arbejdsuger á 37 timer i alt 185 timer

så dividerer du 185 med 100 = 1,85 = 1 %
så tager du antal fraværstimer 86,92 og dividerer det med 1,85 og får resultatet 46,98 % fravær
Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
16. april 2015 - 16:39 #5
Nu har jeg forsøgt med det med tid men så får jeg problemer med flex, det skal lige siges at jeg ikke har gjort det med andet end April fanen og den nye "ark" jeg har lavet for at prøve det af.
Men nogen som kan forklare mig hvorfor flex nu ikke virker og hvorfor jeg får "VÆRDI" når jeg forsøger at få den til at vise flexet tid i timer?
Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
16. april 2015 - 16:44 #6
Det med Total'en er jo kun en midlertidig løsning den skal jeg så ændre hver gang der kommer en uge mere på... Men tak for input :)
Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
16. april 2015 - 16:44 #7
http://gratisupload.dk/f/8r80kk8rmi/

Her er den fil jeg prøver det af i.
Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
16. april 2015 - 17:14 #8
http://gratisupload.dk/f/8r80kk8rmi/

I April unden uge 15 har jeg forsøgt mig med at få den til at vise flex tiden i minutter og det går ikke helt som planlagt. Jeg kan godt få det til at virke med 8 timers dagene (mandag-onsdag) men jeg kan ikke få det til at virke med 7 og 6 timers dagene (torsdag-fredag)... Nogen gode ideer?
Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
18. april 2015 - 20:59 #9
Jeg har selv fundet en løsning på tingene nu men tak for hjælpen :)