Avatar billede bananman Nybegynder
09. april 2015 - 15:18 Der er 4 kommentarer

FTP klient; retr & list kommandoer

Hej

Jeg har lavet en FTP klient i java, men jeg mangler at indføre porte 20/21 samt at implementere retr og list kommandoer. Problemet er at jeg ikke ved hvordan, og derfor har brug for hjælp.
Jeg kan sende koden, men jeg ved ikke hvordan :) Jeg kan evt. uploade det på nettet og sende et link
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2015 - 18:51 #1
Hvad laver koden naar du ikke har port 21 indfoert?

Kan du ikke poste relevante sektioner af koden her?
Avatar billede bananman Nybegynder
09. april 2015 - 21:15 #2
Jeg har indført ftp4j library til mit build path. Jeg sætter min main metode op, da det er der jeg prøver at forbinde til en ftp server

    public static void main(String args[]) throws Exception
        {
        Scanner scan= new Scanner(System.in);
        System.out.println("Hvad er brugernavnet?:");
        username=scan.nextLine();

        System.out.println("Hvad er koden?:");
        pass=scan.nextLine();

        FTPClient client = new FTPClient();
        client.connect("ftp.host.com");

        if(username.equals("geek") &&  (pass.equals("hello"))){

        } else {
        System.out.println("Adgang nægtet, du har skrevet de forkerte oplysninger");
            }

        Socket soc=new Socket("localhost",14147);
        Fil t=new Fil(soc);
        t.menu();
Avatar billede bananman Nybegynder
09. april 2015 - 21:16 #3
Jeg har læst i ftp4j's manual at hvis det er port 21, der skal bruges så skal det sættes således, men ved så ikke hvordan jeg får port 20 ind og hvordan jeg gør det muligt at modtage filer/kommandoer fra serveren
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2015 - 03:50 #4
FTP4J FtpClient har list og download metoder som du bare kan bruge.