Avatar billede Slettet bruger
10. april 2015 - 15:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fra dansk til engelsk (meget kort sætning)

Hvordan skriver man korrekt på engelsk:

"Det siger jeg ja tak til"

(Det takker jeg ja til)

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2015 - 15:01 #1
(Google kunne ikke finde ud af det)
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2015 - 15:13 #2
Jeg kan ikke engelsk ...
Avatar billede sonalias Seniormester
10. april 2015 - 15:24 #3
"I thankfully accept" hvis det er et tilbud, hvis det ikke skal være med takker er "i accept" nok mere anvendt
Avatar billede sonalias Seniormester
10. april 2015 - 15:25 #4
Hov jeg har brainfart, glem thankfully og indsæt hvilket som helst andet engelsk ord der betyder taknemmelig :b
Avatar billede sonalias Seniormester
10. april 2015 - 15:26 #5
"Yes please" betyder vel bare ja tak, det kan du vel svare? Det er faktisk overraskende svært at svare på når det er totalt ude af kontekst
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2015 - 15:41 #6
Der er nogen der som følge af manglende oplysninger på hjemmesiden har sendt noget "forkert" og nu tilbyder at sende noget andet (det rigtige) på Deres regning.

Kan man så skrive: I thankfully accept that. Spørger om 'that'...
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2015 - 15:45 #7
Det skriver jeg bare.

Læg svar for point.
Avatar billede sonalias Seniormester
11. april 2015 - 09:56 #8
Okay :)
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2015 - 10:24 #9
Man kan godt skrive "yes please" men ikke "thankfully" som betyder taknemmelig - heldigvis eller gudskelov. F.eks. thankfully I wasn´t hurt. Fra Engelsk ordbog.
Avatar billede sonalias Seniormester
13. april 2015 - 15:37 #10
Som jeg heldigvis (THANKFULLY!) også fik rettet mig selv i cirka 15sekunder senere, det er desværre bare ikke muligt at slette kommentarer på Eksperten :)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2015 - 12:29 #11
Nå det var da godt du nåede at redde den:-)
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2015 - 22:53 #12
Hmm...

Nu er det sendt og overstået. Jeg skal bare have lukket.