Avatar billede Valevenga Nybegynder
11. april 2015 - 08:00 Der er 3 kommentarer

Hjælp til Bluetooth til Windows 7 Home Premium.

Hej. Jeg har et virkelig irriterende problem med min computer - en HP Pavilion 15-n017-eo - og min nye bluetooth højttaler - Sony SRS-X5.

Jeg kører med Windows 7 Home Premium, og har alle de nødvendige drivere installeret. Min computer kan også sagtens finde Sony-højttaleren, og den parrer sig også (tror jeg). Men al lyd bliver fortsat afspillet i computerens interne højttalere - der kommer ikke en lyd ud af Sony'en.

Hvis jeg trykker nede i højre hjørne, på "vis skjulte ikoner", og klikker på bluetooth-ikonet og trykker "tilføj enhed", så vil den kun tilføje min højttaler første gang - hvis jeg f.eks. slukker højttaleren og tænder den igen og prøver at forbinde dem igen, så dukker den ikke op på listen.

Der står så godt nok også, at den "søger efter nye enheder" - men til dét er mit spørgsmål: Hvordan parrer jeg den så med min computer, hvis jeg ikke har lyst til at slette og geninstallere driverne osv. hver gang jeg vil parre dem? Kan vel ikke være rigtigt, at man skal slette den totalt fra systemet og geninstallere den hver gang, man vil parre den med computeren?

Findes der ikke et simpelt program, som man kan åbne, som gør det hele for en? - Hvor der evt. er en parrings-knap, man kan trykke on/off på.

De "programmer" som jeg har downloadet - Broadband og WIDCOMM, dem fatter jeg ikke meningen med - der er intet "program" i dem, som man kan gå ind i - dvs. ingen menuer eller noget. Men går jeg ind i kontrolpanel/programmer og funktioner, så ligger WIDCOMM der. Broadband er ikke at finde.

Hvis jeg går ind i "administrer lydenheder", så er der heller ikke nogen bluetooth højttaler at finde.

Og har også prøvet at gå ind og sætte bluetooth'en til automatisk at forbinde med højttaleren, hver gang den er i nærheden - men der sker ikke noget. Er der ikke et sted, hvor man kan se, om de er parret?

Hvis jeg går ind i "vis skjulte ikoner" og trykker på bluetooth-ikonet og trykker "Vis bluetooth enheder", så viser den højttaleren, selvom den er slukket.

Selv firmware-opdateringer til Sony-højttaleren og evt. driver-software til windows har jeg prøvet at finde - men der er intet tilgængeligt. Det burde jo også bare virke.

Min computer er lige blevet formateret, og har hentet de nyeste drivere til min computer inde på HP's hjemmeside, så den er helt frisk. Har også en anden bluetooth-højttaler, som jeg heller ikke kan få til at virke - nøjagtigt samme problem, og min Sony højttaler virker perfekt sammen med min telefon, så jeg ved, at problemet er med min computer.

Jeg er på ingen måde tabt bag en vogn, når det kommer til computere - tværtimod hjælper jeg ofte andre med deres problemer, men det her er lige til at få grå hår et vis sted af.

Håber, at nogen kan hjælpe. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2015 - 14:24 #1
min win har et ikon på skrivebord med 'bluetooth steder' - den starter stifinder, og jeg kan se parrede enheder. Der er en grønt ikon med links på billedet af de enkelte enheder. Så er de ok.
Når jeg vil høre lyd på min LG via bluetooth, så klikker jeg på LG i bluetooth steder, og kommer til et 'underbillede' i stifinder med 'bluetooth avanceret radio' klik på den, og lyd flyttes fra pc til LG.
Avatar billede Valevenga Nybegynder
11. april 2015 - 17:02 #2
Underligt, fordi det har min windows ikke. Har lige prøvet at søge efter det, men der kommer ikke noget frem.

Jeg kan ikke gøre, som du siger, når jeg ikke kan finde stedet at gøre det.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2015 - 17:41 #3