Avatar billede hkprofil Forsker
11. april 2015 - 10:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering Gmail/Outlook

Synkronisering på Smartphone

Er der nogen der ved hvordan man synkronerer Outlook mail fra min bærbare til Smartphone Gmail. Jeg har Windows 7! På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2015 - 14:03 #1
Hvis du bruger en app til email på smartphone, så kan du oprette en imap-konto til din @outlook. Men du kan ikke få @outlook ind i gmail's email. Dette kan kun gøres med pop3-konti, og så vil gmail hente alle data fra @outlook, og ikke synkronisere. Så mail der kommer til smartphone vil ikke også vises på pc.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2015 - 14:19 #2
Jeg vil tro det skal ske på computeren.
https://tools.google.com/dlpage/gappssync
Avatar billede martens Guru
11. april 2015 - 14:24 #3
Nu skriver du ikke om du benytter dig af POP3 ( Outlook )

De fleste POP3 servere tillader "at der gemmes en kopi på serveren"

Gmail kan jo også "hente" din post så den vises i in indbakke som almindlig post  ( dog med en lille etiket (POP3-navn)

Det finder du under instillinger >> Konti og import >> Tjek e-mail fra andre konti (med POP3)

ellers vil jeg nøjes med gmail ( som Outlook jo understøtter 100 % )
Det kan endda virke mere overskueligt i Outlook...  ( nemmere at sortere, slette etc... )

Held og lykke ...
Avatar billede hkprofil Forsker
11. april 2015 - 16:36 #4
#2 Det lyder fint i video'en men kan ikke se hvilken en jeg skal downloade? Er det "Outlook USB Sync for Android"?

#3 Jeg ved ikke om jeg benytter POP3? Du skriver "Det finder du under indstillinger >> Konti og import >> Tjek e-mail fra andre konti (med POP3)" men er det på mobilen jeg gør det?

Det eneste jeg har brug for er, at mine mails, som kommer i min indbakke på Outlook 2007 på den bærbare også kommer til at ligge på min Gmail på mobilen, så jeg finde dem, når jeg ikke er hjemme!
P.t. er problemet, at når jeg har læst mine mails på den bærbare, forsvnder de fra min Outlook på mobilen  :-(
Avatar billede martens Guru
11. april 2015 - 17:13 #5
Nu skriver du både Gmail og Outlook på mobilen..
"til at ligge på min Gmail på mobilen" og
"fra min Outlook på mobilen"

Måske det ville være bedst KUN at benytte dig af gmail og hente dine mails fra POP3´en via Gmail ...
Avatar billede martens Guru
11. april 2015 - 17:27 #6
Google Apps Sync virker kun til Business- og Education ... Ikke til gratis Gmail...
Avatar billede hkprofil Forsker
11. april 2015 - 17:29 #7
#5 Ja jeg kan ikke se mine mails i Outlook på mobilen, når jeg først har læst dem på min bærbare - derfor vil jeg ha' dem liggende i min Gmail, som jeg mener ikke forsvinder!
Avatar billede martens Guru
11. april 2015 - 17:57 #8
så skal du ind på Gmail´s hjemmeside og sætte noget op..

klik på tandhjulet >> Indstillinger >> Tjek e-mail fra andre konti (med POP3)

Vupti ...
Avatar billede hkprofil Forsker
06. maj 2015 - 08:40 #9
Det lyder rigtig godt Martens, men jeg har ikke, i indstillinger på min Gmail, noget der hedder "tjek e-mail fra andre konti"?
Avatar billede hkprofil Forsker
07. juni 2015 - 08:45 #10
??
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2015 - 11:29 #11
#6 rigtig

I Gmail indstillinger - faneblad "Konti og import".
http://i.imgur.com/DQZ6XVn.png

Derefter i Gmail "Giv oplysninger" det kan tage et par timer - dage.
http://i.imgur.com/ElC22QB.png
Avatar billede hkprofil Forsker
07. juni 2015 - 13:04 #12
Tak giv venl. svar!
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2015 - 14:29 #13
Det kan jeg ikke når du selv har taget point - men spring bare det over ;-)