Avatar billede jdann Mester
12. april 2015 - 10:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Samle scannede PDF dokumenter til eet dokument

Hej
Jeg skal scanne 10 A-4 sider med det formål at videresende dem i en mail, men hvordan kan jeg nemmest samle disse 10 sider i dokument inden videre forsendelse som en vedhæftet fil.

Jeg har søg efter muligheder og prøvet at downloade PDF Creator.

Som jeg læser det, skulle det kunne lade sig gøre ved hjælp af dette program.

MEN jeg er nok for dum til finde ud af hvordan - kan nogen hjælpe mig igennem :)

VH
Jørgen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2015 - 12:13 #1
Hvis indholdet tåler at komme ud i verden, kan du benytte en online tjeneste som fx http://www.pdfmerge.com/
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. april 2015 - 14:02 #2
Og kan det ikke komme ud i verden, så kan du anvende Adobe Acrobat professionel (ikke reader)
Avatar billede jensenjs Juniormester
12. april 2015 - 16:37 #3
PDFCreator
http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/
Den kan fungerer som PDF printer.

Løsning 1.
Du kan nu vælge de dokumenter du vil samle ved at markerer dokumenterne med [CTRL] nede, når det er gjort så højreklikke på dem og vælge udskriv.
Du kan så printe og vælge PDFCreator som printer.
Når PDF Creator kommer frem så vælg Wait og du får en liste med de filer du vil printe/samle.
Flytte dem op og ned efter behov.
Når listen er færdig redigeret kan du trykke [CTRL]+[A] så bliver de samlet til 1 dokument, som du så kan udprinte.

Løsning 2.
Du åbne eksisterende pdf filer i din favorit reader, og vælge print, og bruge PDF Creator som printer.
Du vil få en menu der spørger om du vil printe (standard) eller "Wait" så lægger den udprintet i en liste.

Og det kan du så gøre med alle de dokumenter du vil samle.
Herefter kan du flytte udprintene i listen op og ned som du vil.

Når listen er færdig redigeret kan du trykke [CTRL]+[A] så bliver de samlet til 1 dokument, som du så kan udprinte.

ELLER DU KAN VÆLGE DENNE, PDF-S-A-M.
PDF Split and Merge
http://www.pdfsam.org/download/
Avatar billede jensenjs Juniormester
12. april 2015 - 16:38 #4
Jeg glemte lige ved PDF Creator, som er genialt godt

Husk ved installation at vælge alt selv, så du kan fravælge deres editor som kun er trail, selve PDF Creator er gratis og særdeles velfungerende.
Avatar billede jdann Mester
12. april 2015 - 21:06 #5
Hej jensenjs
Tak for dit fine svar - jeg skal ikke udskrive men samle indscannede filer til en samlet fil som skal vedhæftes til en mail
Jeg har kigge kigget på PDF Creator som ser Ok ud, men jeg kan ikke rigtigt få den til at gøre det jeg gerne vil have den til.
Sammen med Creator kommer også PDF Architects som tilsyneladende og så kan men jeg er det helt store edbgeni

VH
Jørgen
Avatar billede jensenjs Juniormester
13. april 2015 - 09:24 #6
Jeg er klar over at du skal lave en samlet PDF fil og det er det PDF Creator gør.
Og mit indlæg var ret hhmmmm rodet :-)

Men PDF Creator står netop som en printer, og derfor skriver jeg også om at "udskrive" da du vælger PDF "printeren" som i stedet for at lave en papir udskrift laver en pdf fil.
Og det er her PDF Creator er perfekt, fordi du kan når PDF Creator kommer frem vælge at trykke Wait-Collect

Her får du så samlet alle dine udskrifter på en liste, og i den liste kan du sorterer dine udskrifter som du vil.

Når du har gjort det så kan du vælge at samle dem til en fil, der NÅR du vælger udskriv bliver til en PDF fil IKKE en papir udgave.
Avatar billede jdann Mester
14. april 2015 - 07:14 #7
Hej
Tak for svar/forklaring
Nu har jeg downloaded PDF Creator/ architect og den ser fint ud og jeg er begyndt at lege med den
Nu mangler jeg bare at finde de rigtig knapper at trykke på når filerne skal samles i een mappe og gemmes.

Kan du ikke lige give mig et ping så du kan få nogle point

VH
Jørgen
Avatar billede jensenjs Juniormester
14. april 2015 - 08:00 #8
OK Svar