Avatar billede serverservice Praktikant
12. april 2015 - 15:48 Der er 10 kommentarer

Hvilket mindre CMS er sikkert, hurtigt og funktionelt

Hej jeg overvejer at skifte CMS og anvender E107 som er et mindre CMS med høj ydelse.

Jeg har et problem med at få en menu scroller til at virke og problemet med E107 er at man ikke kan genbruge moduler flere steder i systemet , medn andre konfigurationer.

Jeg overvejer Joomla men syns det er lidt for tungt og vil gerne finde et mindre CMS med høj ydelse ved browse af sider. Responstiden/ydelsen , sikkerhed og funktionalitet er vigtig og ved ikke med Drupal ?

Andre forslag
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2015 - 16:08 #1
Avatar billede showsource Seniormester
12. april 2015 - 20:14 #2
Avatar billede serverservice Praktikant
13. april 2015 - 21:10 #3
Hej og tak for tips.
Er de begge open source og har I gode erfaringer med sikkerheden på dem ?

Kræver de rettelser af moduler i koden for at virke ?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2015 - 10:20 #4
sitemagic er ikke open source:
The following limitations apply:
- You can not re-distribute Sitemagic CMS.
  Instead please link to http://sitemagic.org
  or the official download page on that domain.
- You can not create derivatives (e.g. fork it) or change the name of the product.
- You can not extract parts of the code or other
  elements from Sitemagic CMS for use in other products.
- Codemagic retains full copyright and ownership of Sitemagic CMS.

Det virker umiddelbart - men der er ikke så mange færdige moduler som i de store systemer. Kræver, at man selv laver noget.

Ved intet om sikkerheden - men de sider jeg har lavet, kører fejlfrit. Om det er pga web10 hosting eller sitemagic ved jeg ikke.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. april 2015 - 10:51 #5
ok tak Claes og ja det ser umiddelbart godt ud med sitemagic - et lille robust system og prøver lige en demo her en af dagene :)

tak for hjælp - indtil videre :)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2015 - 11:02 #6
hvis du også lige ser forbi deres udvikler-side
http://sitemagic.org/developers/
så er der forklaring på ting, man kan lave selv.
Avatar billede showsource Seniormester
15. april 2015 - 19:57 #7
Nå, det var ikke tinymce jeg tænkte på.
men
http://www.simplecms.com/

Og ved INTET om sikkerheden i div. CMS'er.
Men huller vil der jo altid være/opstå da de jo alle forsøger at gøre noget "lidt kringlet" til "meget simpelt" for alle og enhver.

( Laver altid det hele selv, og genbruger div. funktioner jeg finder frem til )
Avatar billede showsource Seniormester
15. april 2015 - 20:01 #8
Nåh, de vil også ha' penge for at bruge det ud over 30 dage !
Så glem linket.
Avatar billede showsource Seniormester
15. april 2015 - 20:03 #9
Må hellere melde mig ud her!
Kommer bare med noget vrøvl i den sidste ende.
Garanteret.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. april 2015 - 20:30 #10
Hej Claes - du må gerne komme med svar så jeg kan lukke :)