Avatar billede ZeBa Ekspert
12. april 2015 - 18:36 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg udbyder

Er det ikke muligt at finde udbyderen for en bestemt hjemmeside - og hvordan gør man?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2015 - 18:43 #1
du laver blot en whois på siden.. Det kan gøres på dk-hostmaster.dk (Hvis .dk domæne)
Det kræver dog at ejeren af domænet tillader folk at se dette..
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2015 - 18:45 #2
Og via dk-Hostmaster ses, at Carlsberg.dk er styret via
KG4367-DK
Navn:    Key-Systems GmbH
Adresse:    Im Oberen Werk 1
Postnummer & by:    66386 St. Ingbert
Land:    Germany
Telefon:    +49 633 279 1850
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. april 2015 - 18:56 #3
#1: Men det giver kun et bruger-id og en navneserver
#2: Det her er styret af EP4029-DK, men hvordan kommer jeg videre derfra?
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. april 2015 - 18:56 #4
Nå, det skulle ikke have været et svar
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2015 - 19:16 #5
Skriv domænet på hjemmesiden, så kan vi nok gøre en del mere :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. april 2015 - 19:30 #6
Det kan jeg af forskellige grunde ikke
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. april 2015 - 19:39 #7
Men hvis der ikke kommer noget ud af at følge opskriften overfor, så er der vel heller ikke noget at gøre
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2015 - 19:41 #8
Du burde kunne se mere, men er det et .dk domæne?

Et eksempel er fx:

ns1.servage.net SA7066-DK
ns2.servage.net SA7066-DK
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2015 - 19:48 #9
Da jeg gik ind på Carlsberg.dk, så var KG4367-DK klikbart. Så kig efter.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2015 - 19:51 #10
Prøvede lige på eget domæne. Der er navneserver også klikbar - kører til
Navn:    TALK ACTIVE ApS
Så det passer med min web10 konto.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. april 2015 - 19:57 #11
Men så får jeg navn og adresse på et firma i Flensborg. Det kan ikke passe.
Og hvad mener du med, at det passer med din Web10?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2015 - 20:02 #12
Det kan altså fint være i Flensborg :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. april 2015 - 20:05 #13
Vedkommende er endnu større amatør end mig og ville aldrig købe en hjemmeside i udlandet
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2015 - 20:09 #14
Man skal så Google firmaet. Talk active giver direkte web10. Og på web10 site i bunden står copyright tlak active. Så det er jo nok firmaet bag web10. I hvert fald dem, jeg har signet med.
Men igen - eksemplet Carlsberg.dk. Stort firma, der nok har ét firma til at styre deres domæner i hele verden. Og det er så tysk. For den sags skyld behøver de ikke have en udbyder - de kan have egne servere (sandsynligt), men de har en administrator, der håndterer det.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. april 2015 - 20:17 #15
Jeg forstår ikke hvad du mener med talkactive osv?
Her er tale om et lillebitte site ejet af en privat, som garanteret ville bruge en af de kendte danske udbydere. Og hvorfor skulle vedkommende overhovedet bruge en tysk udbyder, som er dyrere end de danske?
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. april 2015 - 20:19 #16
Fik vist ikke skrevet, at det er denne udbyder:
Servage GmbH, Neustadt 16, 24939 Flensburg
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2015 - 20:25 #17
igen - goolge, og wiki derfra:
Servage GmbH is a German web hosting provider headquartered in Flensburg, Germany. The company is doing business as Servage Hosting. The company is a subsidiary to the Swedish company Servage AB (publ).
så det er ikke tysk, men svensk.
Googler du så det svenske Servage AB, så dukker http://www.servage.dk/contact/info/ op som søgeresultat.
Nærmer vi os en sandsynlig ting? Hvorfor skulle en dansk side ikke bruge dem?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2015 - 20:55 #18
Servage er da gode, har selv små hjemmesider ved dem.. :-)
Fordel ubegrænset trafik og plads..
Det virker, god support (Også på dansk) mm.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2015 - 20:56 #19
btw servage.dk
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. april 2015 - 21:01 #20
Han ville aldrig bruge andet end en kendt danske provider, men tak, og får jeg et svar til points
Mvh
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2015 - 21:10 #21
Lader til du tager fejl så ;-) men som skrevet: servage.dk ..
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. april 2015 - 21:41 #22
OK, havde ikke bemærket, at de også findes i Danmark