Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 20:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

WIM backup

hej hvordan tage jeg en backup i en wim fil af windows  7 i windows 8 bruger jeg RecImg Manager

men RecImg Manager dur kun til windows 8 i windows 7

håber i har hjælpe
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2015 - 20:39 #1
gå til http://www.recimg.com/
se til højre - der står 'support' klik på den.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 20:46 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2015 - 07:14 #3
Det er jo et win8 program. Men du kunne fx oprette et spg der under forslag og høre om evt planer. Det kan jo være, at win8 har nogle features som bruges af programmet, så det slet ikke kan lade sig gøre i win7. Men det ved kun dem, der har lavet det.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2015 - 13:45 #4
DISM
  jeg synes der er en masse scripts der skal køres
Dism /Capture-Image /ImageFile:c:\my-windows-partition.wim /CaptureDir:C:\ /Name:"My Windows partition"
Dism /Capture-Image /ImageFile:s:\my-system-partition.wim /CaptureDir:S:\ /Name:" system partition"

men det står her https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh825072.aspx

kan man ikke lave en fil.bat som køre dem med Notesblok
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2015 - 14:56 #5
det ville da være en god ting.
Når du gemmer alle kommandoerne i filen, så sæt
@echo off
ind som første linje - så gentager den ikke kommandoer når den køres.
Og i stifinder - tjek, at filen hedder fx fil.bat - notesbook vil gerne sætte en .txt bagefter. Så hvis den hedder fil.bat.txt så bare ømdøb, så .txt ikke er der mere.
Og så højreklik og vælg kør som administrator.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2015 - 15:15 #6
Dism /Capture-Image /ImageFile:c:\my-system-partition.wim /CaptureDir:C:\ /Name:"My Windows partition"@echo off

Dism /Capture-Image /ImageFile:s:\my-system-partition.wim /CaptureDir:S:\ /Name:" system partition"@echo off  eller hvad
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2015 - 15:51 #7
@echo off
Dism /Capture-Image /ImageFile:c:\my-windows-partition.wim /CaptureDir:C:\ /Name:"My Windows partition"
Dism /Capture-Image /ImageFile:s:\my-system-partition.wim /CaptureDir:S:\ /Name:"My system partition"

og filen skal ligge samme sted som dism - ellers skal du bruges sti, fx
@echo off
c:\pe/Dism /Capture-Image /ImageFile:c:\my-windows-partition.wim /CaptureDir:C:\ /Name:"My Windows partition"
c:\pe/Dism /Capture-Image /ImageFile:s:\my-system-partition.wim /CaptureDir:S:\ /Name:"My system partition"
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2015 - 16:35 #8
er der ikke et program som laver backup i en .wim fil

eller kan du ikke kode en bat fil som køre det så skal  man kode til C:\Users\rasmus\Desktop eller hva :)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2015 - 16:45 #9
Se på http://campus.mst.edu/cis/desktop/documentation/pc/win7_x64/backup_restore.html
Jeg laver det ikke, da du så tror på min kode, og hvis der er fejl, så virker image ikke.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2015 - 17:24 #10
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2015 - 17:37 #11
Det ser da enkelt ud, og nemt, da det kan køres i baggrunden. Husk at gemme filen på ekstern disk.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2015 - 17:53 #12
den skriver Error: System.UnauthorizedAccessException: Adgang til stien '\\SERVER\Shadow Image\ShadowImage 64bit\ShadowImage64\vss-exec.cmd' blev nægtet.
  ved System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
  ved System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy, Boolean useLongPath, Boolean checkHost)
  ved System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, String msgPath, Boolean bFromProxy, Boolean useLongPath, Boolean checkHost)
  ved System.IO.StreamWriter..ctor(String path, Boolean append, Encoding encoding, Int32 bufferSize, Boolean checkHost)
  ved System.IO.StreamWriter..ctor(String path, Boolean append, Encoding encoding, Int32 bufferSize)
  ved System.IO.StreamWriter..ctor(String path)
  ved ShadowImage.Form1.writeVssExecCmdFile(String fileImagePath) i C:\Users\sage\Dropbox\dev\VisualStudio\ShadowImage\ShadowImage\Form1.cs:linje 243
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2015 - 18:15 #13
Hvis din server ikke hedder SERVER og programmer ikke er installeret der, så fejler den. Det må du så rette i fil. Jeg har ikke selv server, så jeg ville køre det på egen pc, og er på win8.1, og har styr på image, så vil ikke bruge tid på det. Skal det absolut være wim-fil? Reflect laver glimrende image fra kørende win7/8.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2015 - 18:28 #14
JA det skal være wim-fil fordi jeg køre det ud med MDT

RecImg Manager laver backup i wim til win 8 og 8.1 som kan køres ud på alle pc"er  men har en pc med windows 7 på RecImg Manager kan ikke installers på en windows 7 pcer
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2015 - 12:38 #15
p