Avatar billede Slettet bruger
12. april 2015 - 23:02 Der er 5 kommentarer

Job hos HP i Irland

Hejsa eksperter.

Jeg har søgt en stilling, som "Technical Support" hos HP i Irland gennem rekrutterings firmaet (CPL), hvor jeg skal arbejde med HP's danske kunder i form af virksomheder. Jeg har klaret mig igennem en "test", som skulle vise, hvilke IT-kompetencer jeg havde. Efterfølgende blev jeg ringet op af en HR manager fra CPL, hvor efter der blev foretaget et job interview, som foregik via. tlf. Ligledes gennemgik jeg en sprogtest for, at vise om jeg kunne min danske sprogkundskaber såsom, at tale og skrive dansk :P

Ville dog hører om der var nogen af jer, som tidligere har arbejdet hos HP/CPL, og som evt. har erfaring med dem, og er der som man skal tage højde for, samt hvordan det er at bo der ovre :) Grunden til, at jeg spørg om dette er pga. at jeg er blevet tilbudt jobbet på nuværende tidspunkt, og står til at kunne starte d. 29-06-2015 efter mine eksamener på gymnasiet. Jeg har fået udleveret mange praktiske infomationer/ dokumenter om selve jobbet, skatten i Irland etc.

Mvh. Mathias Jacobsen
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2015 - 23:38 #1
Jeg kender intet til HP i Irland, men den slags jobs plejer at være lav løn og ikke så gode arbejdsforhold.

Så du skal næppe se jobbet som starten på en karriere.

Men hvis du har lyst til at komme til udlandet, møde nogle nye mennsker, drikke noget øl og jage nogle piger i et år eller to mens du overvejer hvad du vil, så kan det sikkert være meget sjovt.

Der er en meget gammel langvarig tråd her på E et sted omkring et sted i Sverige.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2015 - 23:41 #2
http://www.eksperten.dk/spm/558193

PS: Jeg ved ikke om HP i Irland er ligesom dette, men givet at du ansættes lige ud fra gymnasiet så tror jeg at det er.
13. april 2015 - 09:42 #3
HEJ,

Min "pap-søn" arbejdede for IBM som technical support 1. line i Irland i ca. 1 1/2 år.

Han siger at boligforholdene i Dublin er kaotiske (medmindre du vil betale skyhøje priser). Så han valgte at bo privat lidt uden for byen. Huslejen var lidt i overkanten (siger han), men han havde rimelig frie forhold, så ....

Han lærte en masse mennesker at kende (og en masse pubber i Dublin), dog mest kolleger, men nåede dog at besøge Guinness (øl, som smager fantastisk (men det finder du selv ud af når du kommer der!) ) .

Kan anbefale Jamesson (Sig JA  til at være prøvesmager (hvorfor finder du også ud af af senere - jeg vil ikke tage spændingen  her !))

Han var tilfreds med lønnen - omend den ikke var til at "råve"  hurra for...

Arbejdstiderne var for ham som han selv definerede dem (dog et vist minimum skulle han være der (kan være lidt forskelligt fra HP og IBM), men valgte at være der mere. Dels fordi han ikke kendte nogen i Dublin og dels fordi han kunne lide jobben.

(Et lille hint:  Besøg Jonnie FOX - gerne en fredag aften - det er hele turen værd, men sørg for en GARANTERET transport frem og tilbage  !)

Er du lidt litterært anlagt er der fantastiske muligheder for de Irske forfattere (Joyce Især).

Jeg kunne skrive kilometer om Dublin, men jeg tror dette rækker i første omgang.

(Og JO, jeg har været der - ikke som supporter men som turist..)

Kristian
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2015 - 09:48 #4
Der er sket meget i Irland de seneste år i negativ retning. Krisen fra 2008 og frem har sat sig hårdt, så boliger er helt sikkert billigere nu. Prøv at tjekke med folk, der bor der nu. Fortiden fra nullerne kan ikke rigtig bruges.
13. april 2015 - 10:32 #5
HEJ,

Bare lige for at rette en EVENTUEL misforståelse:

Han var der i 2011 - 2013.

Kristian