Avatar billede aGrower Praktikant
13. april 2015 - 16:29 Der er 3 kommentarer

Køb af bærbar til adobe-pakken

Hej,

Prøver at hjælpe min kæreste med at finde en bærbar til hende. Budgettet er maks 5500kr. Den skal primært bruges til billedbehandling med diverse programmer fra adobe pakken, bl.a. Photoshop, Illustrator og In design.

For at kører programmerne, og evt. have flere ting kørerne på samme tid, tænker jeg at det ville være en god idé med en kraftig processor. Men uanset hvad vil jeg gerne have fat i så god en computer som muligt, for at den kan være bare det mindste fremtidssikret.

Har været i Elgiganten, men det var ikke just en succes..

Har haft kig på disse 2 modeller. Z50-70 modellen er noget pænere at se på, dog skulle dens i7 processor efter min overbevisning langt fra lige så kraftig som Thinkpadens? Det var bl.a. noget af det vi ikke kunne blive enige om i Elgiganten..

http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-z50-70-id-8752666.aspx

http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-thinkpad-e540-20c6-id-9054527.aspx

Sådan som situationen ser ud nu, er det disse 2 computere vi står til at vælge i mellem. Med tiden får den nok også en SSD harddisk.

Mit spørgsmål er så: Vil disse bærbare være egnet til formålet? Og hvad er argumentet for at vælge den ene frem for den anden?

Håber der er nogen der kan gøre det lidt nemmere for os at vælge :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
14. april 2015 - 00:52 #1
Begge skulle uden problemer kunne køre Photoshop. Jeg ville helt klart vælge den første, z50-70.
Den har en hurtigere harddisk, idet den har 8gb cache på hd, og det kan virkelige mærkes.
Den har et meget bedre grafikkort og så har den fuld hd skærm, hvilket jo nærmest er et must, når det skal bruges til fotobehandling.
Det er korrekt, at cpu i thinkpad.en er bedre, men det er vist også det eneste.
Ved billedbehandling er det især ram (hukommelse) som er vigtig.
Det er vigtigere end en hurtig cpu.
Bemærk i øvrigt, at den z50-70 du linker til har I7 cpu men den Elgiganten sælger har en I5. Men den fra Elgiganten har en bedre benchmark test end den fra laptops.
De bedste I5.er er i øvrigt altid bedre end de dårligse I7.er.
Avatar billede kurtba Ekspert
14. april 2015 - 01:02 #2
Fik lige set, at Elgiganten også har den med I7.
Fik desværre set forkert med benchmark, idet tallene rettelig er:
I5 scorer 3423 og I7 scorer 3986.
Der findes 3 forskellige I5-4210, så derfor fik jeg desværre set test af en forkert.
Cpu i Thinkpad scorer 7359.
Men som anført mener jeg, at til fotobehandling, tæller skærm, hd og grafikkort mere.
Avatar billede aGrower Praktikant
19. april 2015 - 20:19 #3
Jeg siger tak for dit input, købte z50-70'eren ved laptops.dk