Avatar billede elmgren Nybegynder
13. april 2015 - 16:59 Der er 2 kommentarer

Samle 2,4 GHz, 5 GHz og LAN i et netværk uden at bridge?

Hej alle, jeg har netop fået en ny dual band Zyxel router fra Fullrate, og jeg har tilsluttet PC, mobil, iPad og printer til 5GHz netværket. Desværre understøtter mit "Smart" TV kun 2,4GHz, og jeg kan derfor ikke tilslutte det 5GHz netværket. Nu kan jeg så eks. ikke Chrome caste, da mine devices og mit TV er på hhv 5 og 2,4 GHZ netværk.

Findes der en simpel måde hvorpå jeg kan få alle devices til at tale sammen på tværs af de to netværk, uden at skulle stille routeren i bridge og tilslutte endnu en router bagved? (Jeg kan sagtens tilslutte router og TV via kabel da de står lige ved siden af hinanden, hvis det gør nogen forskel)
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2015 - 08:22 #1
Så længe de 2 netværk ligger i samme iprange/subnet bør det ikke være et problem med mindre at der er sat Client Isolation op dvs. at hver enhed på det trådløse ikke kan se andre enheder.
Avatar billede elmgren Nybegynder
14. april 2015 - 08:46 #2
Ok mange tak for svar. Jeg har ikke rørt standardindtillingerne på routeren, så kan ikke forestille mig der er sat Client isolation op.

Jeg efterspørger dig en "dummy guide" til hvordan jeg gør. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.