Avatar billede kroning Nybegynder
13. april 2015 - 20:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

TWebBrowser og Trim (JavaScript)

Jeg bruger Delphi 7 og TWebBrowser.

Siden der kaldes bruger funktionen Trim i noget JavaScript hvilket giver mig fejlen:
"Objektet understøtter ikke egenskaben eller metoden 'trim'"

Nogen løsning på det, scriptet skal køres ellers virker siden ikke?
13. april 2015 - 23:25 #1
HEJ,

Jeg vil tro, at løsningen hedder noget i stel med at indlægger et SCRIPT selv som hedder TRIM (og stribber foran- og bagud-stillede blanke i din tekst.)

Klokken er 23:25 nu og jeg er på vej i seng. Jeg har et forslag,
men det må vente til i morgen formiddag.

Kristian
Avatar billede kroning Nybegynder
13. april 2015 - 23:40 #2
Jeg kan ikke indlægge et script da det ikke er min side.
14. april 2015 - 11:57 #3
Hej,

Blev optaget med en firma-samtale, har derfor ikke nået at sende dig et udkast til et script (kørbart fra Delphi). Forventer at kunne gøre det sent i eftermiddag (dvs. efter kl. 18), da jeg skal følge denne firma-samtale op nu. Det er eksterne aktiviteter, så jeg kan ikke bare flette det ind mellem de forskellighe aktiviteter - desværre. Skal køre her kl. 12:00 og er hjemme ca. 1730.

Forøvrigt hvorfor bruger du TWebbrowser ?

Hvis du bruger BSALSA 's extended Webbrowser har du meget mere funktionalitet og der er flere eksempler.

(også en Javascript - exception - btw ).

Men du hører f ra mig i aften (med links) .

KR
14. april 2015 - 20:17 #4
Hej,

Har nu været inde og set på det.

Og har en "lille" fil til dig, som viser hvordan du skal bruge Java-script i en Webbrowser.

Den er på "KUN" 2141 linier (der er mange eksempler) - delphi del og HTML-del.

SÅ jeg er lidt usikker på om vi skal bruge dette forum.

Men send mig en mail på snestrup2000@yahoo.dk med din mail-adresse så vil jeg sende denne "lille" fil til dig.

Kristian
Avatar billede kroning Nybegynder
14. april 2015 - 20:38 #5
Lyder godt, du kan få mailen her post@kroning.dk
Avatar billede kroning Nybegynder
15. april 2015 - 00:01 #6
Tak for filen, jeg har kikket den igennem men faldt ikke over nogen metode hvormed man kan udvide TWebBrowser således at den kommer til at understøtte metoden Trim ?

Eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede kroning Nybegynder
15. april 2015 - 16:22 #7
Har fundet løsningen:
http://stackoverflow.com/questions/25843845/how-to-have-delphi-twebbrowser-component-running-in-ie9-mode

Problemet var at IE kører i IE7 compatibility mode og IE7 understøtter ikke Trim, efter at nævnte reg. key blev oprettet så virker det som det skal.
Avatar billede kroning Nybegynder
28. april 2015 - 09:30 #8
Jeg lukker.